Iranian Agriculture News Agency

کمیته تحقیق و تفحص از سازمان چای وارد فاز جدید شد؛

آغاز جمع‌آوری اطلاعات از وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا

کار کمیته تحقیق و تفحص از سازمان چای برای فراخوان از عملکرد سازمان چای از وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان توسعه تجارت، وزارت صنایع و معادن، وزارت جهاد کشاورزی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا کلید خورد.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از سازمان چای امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: محورهای تحقیق و تفحص از سازمان چای، در جلسه اعضای این هیأت مشخص شد و مقرر گردید از ارائه حواله‌های بی‌رویه واردات چای خارجی به بازرگانان چای، کاهش سطح زیر کشت چای به میزان حداقل هشت‌هزار هکتار و تولید و فروش چای ایرانی و خرید تضمینی برگ سبز چای کشور و همچنین نحوه فرمول‌سازی خرید برگ سبز، تحقیق و تفحص به‌عمل آید.

شمس‌ا... شریعت‌نژاد افزود: واردات بی‌رویه چای به‌ویژه چای قاچاق از دیگر مواردی است که هرچند ارتباط مستقیمی با سازمان چای ندارد، اما تلاش می‌شود مبادی ورودی آن و حل این معضل به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین دلایل آسیب‌پذیری چای داخلی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در نخستین قدم برای تحقیق و تفحص از صنعت چای، جمع‌آوری اطلاعات پیرامون عملکرد سازمان چای کلید خورد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا عملکرد سازمان چای از وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سازمان توسعه تجارت، وزارت صنایع، معادن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و خود سازمان چای، اطلاعات لازم جمع‌آوری شود.

شریعت‌نژاد تصریح کرد: هرکدام از اعضای تحقیق و تفحص از سازمان چای مکلفند تا اطلاعات لازم را از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های یادشده جمع‌آوری کرده و پس از اتمام جمع‌آوری اطلاعات به تحلیل بررسی آن بپردازند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-920924-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید