Iranian Agriculture News Agency

برنامه‌های جدید کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران هفته آینده اعلام می‌شود/ حضور و رأی مقتدرانه تمام اعضاء به مرتضوی و مروت‌پور، نشان همدلی در کانون بود

دوشنبه هفته آینده و پس از تأیید هیأت مدیره، برنامه‌های کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران در دوره جدید مدیریت آن اعلام می‌شود.

کاوه زرگران، عضو خانه صنعت و معدن استان تهران و دبیر اتحادیه سراسری تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان صنعتی که در دومین جلسه هیأت مدیره جدید، به‌عنوان دبیرکل تازه کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران، جانشین علی موحد شد؛ ساعتی پیش در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، درباره برنامه‌های جدید خود و هیأت مدیره تازه کانون برای حوزه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری گفت: در جلسه دوشنبه هفته آینده کانون و پس از تأیید هیأت مدیره، برنامه‌های آینده کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران اعلام می‌شود.

وی افزود: کانون یک تشکل فراملی و عالی‌ترین مرجع صنایع غذایی است که با توجه به اقبال خوب دولت یازدهم به تشکل‌ها و تمایل دولت به توسعه آنها است، کانون به‌عنوان یک بازوی مشورتی و اجرایی در کنار دولت خواهد بود.

دبیرکل جدید کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه از نقطه نظرات دبیر قبلی کانون، موحد در کانون بهره گرفته می‌شود و ضعف مشخصی در مدیریت وی نبوده است، خاطرنشان کرد: استعفای ایشان و رأی هیأت مدیره به برنامه‌های من، تنها دلیل این جایگزینی در کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران است.

زرگران درباره برنامه‌های وی برای حل آنچه کشمکش‌های داخلی در هیأت مدیره کانون برای کسب قدرت و خودکامگی یاد می‌شود، ادامه داد: در این باره تفسیر هر موضوعی بستگی به این دارد که دوستان آن را از نیمه پر لیوان دیده باشند یا نیمه خالی آن!

به گفته وی، شکل حضور تشکل‌های عضو کانون در مجمع اخیر با حضور تمام اعضاء (به‌جز انجمن صنایع نوشابه) نشان داد که بر خلاف اظهارات عنوان‌شده، همدلی و وفاق خوبی هم میان اعضای کانون وجود دارد.

زرگران با بیان اینکه رأی 100 درصدی اعضای مجمع به مرتضوی و مروت‌پور به ترتیب به‌عنوان رئیس هیأت مدیره کانون و خزانه‌دار نیز حاکی از همدلی بالای اعضای کانون است، اظهار امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت کانون، اتفاق‌های خوبی برای ساماندهی مشکلات صنایع غذایی رقم بخورد.

به گفته وی، در این دوره مجمع فقط نماینده انجمن صنایع نوشابه حضور نداشت و نماینده انجمن کره گیاهی نیز به‌دلیل تأخیر در رسیدن به مجمع، مورد پذیرش نماینده وزارت کار قرار نگرفت.

لازم به یادآوری است، برای هیأت مدیره کانون در دوره جدید، محمدرضا مرتضوی، علیرضا مروت‌پور، سیدمهدی آثاریان، ولی‌ا... داوودآبادی، محمدرضا هاتفی، میراسلام تیموری، کاوه زرگران، بهمن دانایی و احمد آزادمرد به‌عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره انتخاب شدند که در جلسه نخست مرتضوی و هاتفی به ترتیب به‌عنوان رئیس و نایب‌رئیس و مروت‌پور به‌عنوان خزانه‌دار حائز اکثریت آرای هیأت مدیره نیز شدند.

بنا بر این گزارش، متعاقب این امر در جلسه دوم نیز کاوه زرگران به‌عنوان دبیرکل جدید کانون انجمن‌های صنایع غذایی جایگزین علی موحد دبیرکل سابق کانون شد که مدت زیادی نبود که به جای ابوالحسن خلیلی به کانون آمده بود.

بر اساس گزارش ایانا، به نظر می رسد مدیریت موفق کاوه زرگران در برگزاری آیین روز جهانی غذای امسال که با حضور بزرگان بخش غذایی کشور، رییس کمیسیون بهداشت مجلس، استاندار و مقام های عالی رتبه وزارتخانه ها، شامل محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی و هاشمی وزیر بهداشت در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، در جلب اعتماد هیأت مدیره به دبیر جوان، اما جویای موفقیت مؤثر بوده باشد.

در تصویر زیر همراهی دبیرکل امروز کانون و دبیر آن روز همایش روزجهانی غذا با وزیر بخش کشاورزی دولت های هشتم و یازدهم را ملاحظه می کنید:

از راست به چپ: کاوه زرگران ( دبیر همایش روزجهانی غذا و دبیرکل امروز کانون صنایع غذایی)، علیرضا مروت‌پور (دبیر انجمن نان‌های صنعتی و ماشینی کشور)، محسن لزومیان (رییس هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان نان صنعتی ایران) و هدایت حسینی (مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت) محمودحجتی وزیرجهادکشاورزی را هنگام ورود به همایش روجهانی غذا همراهی می کنند.


خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-920925-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید