Iranian Agriculture News Agency

حضور غافلگیرانه رئیس جمهوری چین در صف غذای یک رستوران/ شی جین پینگ، برای مطالعه روش‌های پیشرفته پرورش خوک، مدتی با یک خانواده آمریکایی زندگی کرد!

مشتریان رستورانی که رئیس جمهوری این کشور غافلگیرانه از آن بازدید کرد، از غذای ساده و سفارش شده پینگ سفارش دادند، سپس با وی به گفتگوهای صمیمانه نشستند و مشتریان تازه‌واردی که از حضور رئیس جمهوری متعجب شده بودند، گرفتن عکس یادگاری با او را فراموش نکردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، اواسط اسفندماه سال 1391 خورشیدی (کمتر از یک سال) است که شی جین پینگ از کهنه‌کاران حزب کمونیست چین، به‌عنوان رئیس جمهوری کشور اژدهای زرد برگزیده شده است و به‌عنوان کسی که جایگزین برخی مقام‌های فاسد حزب در سال‌های گذشته شده است و انتظارات زیادی از او برای بازسازی چهره عالی‌ترین مقام سیاسی این کشور تک‌حزبی می‌رود، دیروز به وعده خود برای ارتباط بیشتر و نزدیک تر با مردم به‌گونه‌ای نمادین عمل کرد و ناگهان به یک رستوران رفت و در صف غذا ایستاد، پول داد، غذا گرفت و مانند دیگران سرمیز کنار همه غذا خورد!

این اقدام "شی جین پینگ" که در یکی از ارزان‌قیمت‌ترین رستوران‌های پکن هم رخ داد، در فضای مجازی و رسانه‌ای در جهان، به خبری فراگیر و همچنین به خبر نخست کشور زردها تبدیل شد.

این حضور عادی و تقریباً طولانی بالاترین مقام چین بین مردم و بر خلاف تدابیر شدید امنیتی همیشه معمول برای مقامات این کشور، اقدامی بی‌سابقه توصیف شده است.

در این حضور که بدون هیچ تدبیر وی‍ژه امنیتی برای پینگ و همراهانش انجام گرفت، غذاهایی سنتی با ارزش کمتر از 3.5 دلار سفارش داده شد و رئیس جمهوری چین پشت میز رستوران ساده در کنار دیگر حاضران غذا خورد و با آنها به گپ و گفت پرداخت.

همزمان مشتریان رستوران نیز از غذای ساده پینگ سفارش دادند و با وی به گفتگو نشستند و مشتریان تازه وارد که از حضور رئیس جمهوری متعجب شده بودند، گرفتن عکس یادگاری با او را فراموش نکردند.

بنا بر گزارش ایانا، رئیس جمهوری چین در این دیدار یا حاشیه آن، حاضر به هیچ اظهار نظرهای سیاسی یا تبلیغاتی موسوم به ژست پوپولیستی نشده تا بازتاب اقدام او برخلاف اقدام‌های مشابه وجهه پروپاگاندای سیاسی پیدا نکند. تا آنجا که حتی برای این بازدید هیچ خبرنگار یا عکاسی دعوت نشده بود تا اطلاع‌رسانی این بازدید توسط شهروند خبرنگارهای چینی صورت گرفته باشد.

گفتنی است، رئیس جمهوری امروز چین در سال ۱۹۸۵ میلادی مدتی را در شهر کوچک موسکاتین در ایالت آیوای آمریکا برای مطالعه در مورد روش‌های پیشرفته پرورش خوک با یک خانواده آمریکایی زندگی کرد! اگرچه خود وی در این رستوران از غذایی ارزان و غیرحرام گوشت مثل خوک (برای ما مسلمانان) تناول کرده است.

اگرچه شاید در همین ارتباط بد نباشد بدانید که چین هم اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده خوک در جهان است و به همین منظور طی ماه‌های اخیر بیش از دو میلیون تن غله برای افزایش ذخایر خوراک دام خود از صادرکنندگان آمریکایی خریده است./

گزارش تصویری این دیدار که با موبایل‌های مشتریان گرفته شده است:

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید