Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خبر داد:

واردات تخم‌مرغ خوراکی ممنوع/ شروع واردات مرغ از ترکیه برای تنظیم بازار

از آنجا که مازاد تولید تخم‌مرغ در کشور وجود دارد، واردات آن از کشوری چون روسیه سندیت ندارد و تاکنون نیز تقاضایی به سازمان دامپزشکی نرسیده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از آنجا که برای واردات محصولات پروتئینی از کشورهای مختلف پس از تقاضا، سازمان دامپزشکی کشور باید نسبت به تعیین مجوز با توجه به ضوابط بهداشتی اقدام کنند، تاکنون کشور جدیدی به فهرست واردکنندگان اضافه نشده است.

سیدمحسن دستور با بیان اینکه در حال حاضر واردات گوشت قرمز از استرالیا، برزیل، پاکستان و هندوستان انجام می‌شود، افزود: در بخش مرغ واردات تنها در زمان تنظیم بازار از کشور برزیل صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: واردات گوشت مرغ از کشور ترکیه برای تنظیم بازار به‌زودی آغاز خواهد شد، چرا که ضوابط بهداشتی کشور فوق از نظر این سازمان مورد تأیید است.

دستور ادامه داد: از آنجا که تولید تخم‌مرغ در کشور به مقدار نیاز و حتی فراتر از آن بوده، به‌گونه‌ای که صادرات آن در دستور کار است، هیچ تقاضایی برای واردات آن وجود ندارد.

وی درباره ادعای رسانه معتبر صنعت تخم‌مرغ به نام World Poultry مبنی بر قرارداد یک شرکت ایرانی با یک شرکت روسی برای واردات تخم‌مرغ خوراکی به کشور تصریح کرد: هیچ تقاضایی در این باره برای بررسی توسط این سازمان نرسیده است و مصلحت کشور نیز ایجاب نمی‌کند تا در شرایطی که مازاد تولید داریم، واردات انجام دهیم.

پاک بودن 31 استان کشور از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از پاک بودن 31 استان کشور از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داد و یادآور شد: بر اساس پایش‌های سالانه، نتایج حاصل‌شده امسال نشان داد که در واحدهای صنعتی و بومی، هیچ مورد مشکوکی از ابتلای پرندگان به آنفلوآنزا نداشتیم.

دستور تأکید کرد: وجود پرندگان مهاجر به کشور، حقیقتی اجتناب‌ناپذیر است و همیشه احتمال ورود خطر وجود دارد، اما بررسی‌ها تا این لحظه هیچ مشکل خاصی را نشان نداده است.

وی اظهار داشت: هیچ مشکل خاصی در بخش‌های مختلف دام، طیور و آبزیان از لحاظ بیماری وجود ندارد./

خبرنگار: مژگان ستار

L-921011-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید