Iranian Agriculture News Agency

اعطای تسهیلات 23 میلیارد ریالی به زنبورداران آذربایجان شرقی برای نخستین‌بار

طبق توافقات انجام‌شده با بانک توسعه تعاون، برای استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش از محل میانگین مانده منابع صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، برای نخستین‌بار مبلغ 16 مییارد ریال دیگر به شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان تخصیص یافته که با تشکیل پرونده و تکمیل مدارک درخواستی می‌توانند از طریق بانک عامل از تسهیلات فوق استفاده کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی استان آذربایجان شرقی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌منظور تسهیل در تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان، مبلغ هفت میلیارد ریال، به‌صورت قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد چهار درصد در سال در اختیار شرکت‌های تعاونی زنبورداران استان قرار گرفته است، در حالی که این رقم در سال گذشته 760 میلیون تومان بود.

غفور عبدالهی خاطرنشان کرد: حداقل مبلغ تخصیصی 500 میلیون ریال به شهرستان‌های آذرشهر، اسکو، ورزقان، اهر و حداکثر پنج میلیارد ریال به شهرستان مراغه است که بر اساس درخواست خود شرکت‌های تعاونی زنبورداران مصوب شده است.

وی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از این تسهیلات و ارائه خدمات به اعضای خود باید شرکت‌های تعاونی زنبورداران برنامه‌ریزی درستی کرده باشند، اظهار داشت: در صورتی که شرکت‌های تعاونی زنبورداران اقدام به ابتیاع نهاده‌های مورد نیاز زنبورداری و قرار دادن آن به‌صورت تسهیلات کالایی و نه تسهیلات ریالی به زنبورداران کنند، علاوه بر بالا بردن بهره‌وری بیشتر از تسهیلات فوق باعث یکسان‌سازی قیمت نهاده‌ها و نیز کم کردن هزینه‌های تولید خواهد شد.

گفتنی است، در استان آذربایجان شرقی، حدود 12 هزار زنبوردار در قالب 11 شرکت تعاونی زنبورداری و یک اتحادیه استانی در امر پرورش زنبورعسل فعالیت می‌کنند./

خبرنگار: فرید مرادی

A-921014-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید