Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی در گفتگوی اختصاصی با ایانا:

تغییر سناریوی پرداخت یارانه‌ها کلید خورد/ پرداخت 10 تا 30 درصد قیمت تمام‌شده محصولات راهبردی به کشاورزان

سناریوی تغییر پرداخت یارانه در بخش کشاورزی به نحوی که تولیدکنندگان محصولات راهبردی 10 تا 30 درصد قیمت تمام‌شده محصولات تولیدی خود را به‌صورت نقدی گرفته و مصرف‌کننده نیز کالاهای مورد نیاز را دریافت خواهد کرد و آزادسازی همه چیز در بخش کشاورزی اتفاق خواهد افتاد، در مجلس و در حضور رئیس جمهوری کلید خورد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در جلسه‌ای که با رئیس جمهوری برگزار شد، دکتر روحانی یکی از مسائلی که دارای اولویت و فوریت برای دولت معرفی می‌شود را موضوع امنیت غذایی عنوان کرد که برای اینکه بتوانیم در فضای سالم آن را محقق کنیم، باید الزامات و ملزومات مورد نیاز آن را مورد بررسی قرار دهیم.

عباس رجائی افزود: در این جلسه مقرر شد روی زیرساخت‌های بخش کشاورزی و آن چیزهایی که در اقتصاد بهره‌ور به‌عنوان ضرورت به آن نگاه می‌کنیم، با افزایش سرمایه‌گذاری تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: آب، زمین و حفاظت از خاک و پرداختن به چارچوب تحقیقاتی ازجمله مسائلی بود که باید در توسعه زیرساخت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

تغییر هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش کشاورزی

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح دو شکل پرداخت یارانه وجود دارد. در بخش نخست، حمایت از تولیدکنندگان به شکلی که تولیدکنندگان محصولات راهبردی بتوانند 10 تا 30 درصد قیمت تمام‌شده محصولات کشاورزی خود را به‌صورت یارانه نقدی دریافت کنند و در ازای آن آزادسازی همه چیز در بخش کشاورزی تحقق پیدا کند.

رجائی تصریح کرد: از سوی دیگر یارانه مصرف‌کننده نیز با توجه به الگوهای خاصی که مدنظر دولت است و سلامت مردم را مورد تأکید قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای دنبال شود که کالاهای مورد نیاز و ضامن سلامتی مردم در اختیار آنها قرار گیرد.

توصیه تغییرات قیمتی در حوزه انرژی به‌صورت ترجیحی

وی یادآور شد: همچنین در گزارشی که به رئیس جمهوری ارائه شد، تأکید گردید که تغییرات قیمتی در حوزه انرژی همچنان ترجیحی ادامه پیدا کند تا حالت تولید اقتصادی قابل تحقق باشد.

رجائی تأکید کرد: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در شرایطی که مزیت تولید و اقتصاد کشاورزی حفظ نشود، می‌تواند کیان تولید را با آسیب روبه‌رو کند./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-921021-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید