Iranian Agriculture News Agency

رئیس مؤسسه پژوهش، برنامه‌ریزی، اقتصاد و کشاورزی خبر داد:

ابلاغ پژوهش‌های امنیت غذایی به وزارت جهاد کشاورزی

وجود پژوهش‌های کاربردی در مؤسسات مختلف کشور می‌تواند به‌عنوان شاه‌کلیدی، امنیت غذایی و سلامت مردم را تضمین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی امیدهای تازه‌ای را زنده کرده است، به‌گونه‌ای که تصمیم اخیر وی درباره حساسیت و اهمیت به دو مقوله امنیت غذایی و سلامت مردم نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری از سوی دولتمردان و مسئولان بخش انجام شود.

افزایش جمعیت می‌طلبد که تولیدات غذایی مردم که بیشتر آن به زحمت بهره‌برداران بخش کشاورزی برمی‌گردد نیز به‌گونه‌ای معقول که سلامت مردم را نیز حفظ کند، افزایش یابد؛ اما از آنجا که در گاهی موارد برای افزایش تولیدات، کیفیت فدای کمیت می‌شود، لازم است زیربخش‌های مختلف کشاورزی در این باره هوشیارتر باشند.

وجود تحقیقات کاربردی می‌تواند راه‌های آسان و در عین حال سالم را پیش روی امنیت غذایی بگذارد.

رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصادی کشاورزی و توسعه روستایی در این باره به خبرنگار ایانا گفت: این مؤسسه پژوهش‌های کاربردی مناسبی را در زمینه امنیت غذایی به انجام رسانده است.

حسن کاظمی پیرامون برنامه مؤسسه پژوهش‌ها برای این امر افزود: در بخش امنیت غذایی در چند رده و طبقه، پژوهش انجام شده و نتایج آن نیز به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مواقع لازم پتانسیل لازم برای افزایش پژوهش‌ها توسط محققان این مؤسسه وجود دارد.

حسن روحانی به آلودگی‌های هوا در کلان‌شهرها و تهدیدات زیست‌محیطی در منابع آب و ریزگردها اشاره کرد و اظهار داشت: به سبب عدم اقدام به‌موقع در سرمایه‌گذاری در بخش انرژی، تأمین گاز و برق مورد نیاز صنعت و خانوار در فصل زمستان با مشکل روبه‌رو شده‌ایم و علاوه بر آن، آلودگی هوا در کلان‌شهرها و تهدیدات زیست‌محیطی در منابع آب و ریزگردها به حد هشداردهنده رسیده است./

خبرنگار: مژگان ستار

A-921021-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید