Iranian Agriculture News Agency

زندگی پیرمردی با گاوهایش در رادیواکتیوترین منطقه جهان

پس از وقوع سونامی در ژاپن در سال 2011 مناطق اطراف نیروگاه اتمی فوکوشیما خالی از جمعیت شد، اما یک پیرمرد شجاع به رغم تمامی خطرات، به خاطر هدف خاصی به تنهایی در این مناطق زندگی می‌کند.



یک کشاورز 59 ساله ژاپنی به نام Masami yoshi zawa به منظور تشعشعی که در سال2011 اطراف نیروگاه فوکوشیما و در اثر سونامی دچار نشست مواد رادیواکتیو شد رفته و در آنجا به کارگاه‌داری مشغول است.

گفتنی است در جریان آن سونامی، گاوداری‌های فراوانی در آن منطقه نابود شدند که در عاقبت گاوها، سرگردان در میان خانه‌ها به دنبال علوفه می‌گشتند. دولت ژاپن در آن زمان برای جلوگیری از سرایت مواد رادیواکتیو، دستور کشتار و سوزاندن گاوها را صادر کرد، اما هنوز تعداد زیادی گاو از نژادهای عالی زنده مانده‌اند که این مرد کشاورز قصد مراقبت از آنها را دارد.


این مرد تنها در منطقه‌ای زندگی می‌کند و همسایه‌ای ندارد و برای خرید مواد غذایی از آنجا خارج می‌شود اما پزشکان میزانی از تشعشعات خارج از حد مجاز را در بدن او شناسایی کرده‌اند.

او معتقد است گاوهایی که نگهداری می‌کندکاملاً سالم هستند، اما دانشمندان لکه‌های سفید مشکوکی را بر روی بدن گاوها مشاهده کرده و در این زمینه به او هشدار می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید