Iranian Agriculture News Agency

5 آبادی شگفت انگیز در دل کویر /عکس

کویر پر از زیبایی های بی پایان است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. در دل کویرها روستا و آبادی هایی می توان پیدا کرد که بسیاری از آن ها شگفت انگیز هستند.

کویر یکی از بزرگترین شگفتی هایی است که خداوند بر روی زمین قرار داده است. شن های بی نهایت، عظمت و بسیاری ویژگی های دیگر همه در کنار هم کویر را منحصر به فرد کرده اند.

اگر قصد دارید از از زیبایی های کویر بیشتر بهره مند شوید باید به آبادانی هایی سر بزنید که در دل بزرگترین کویرهای دنیا به وجود آمده اند. این بخش از زمین دقیقا همان نقطه ای است که به عنوان بهشت های زمینی آن هم در دل کویر یاد می شود. برای آشنایی بیشتر با این مناطق بهتر است با ما همراه باشید.

** اوباری


در دل کویرهای لیبی منطقه ای سرسبز وجود دارد که بانام "اوباری" معروف شده است. در این محل رودخانه ای از دل کویر عبور می کند که منظره ای بسیار زیبا آن هم در دل کویر به وجود آورده است. از آنجایی که آب هرجا باشد انسان و درخت های متفاوتی نیز آنجا یافت می شود در اطراف این روخانه و دریاچه دو روستا ساخته شده است که یکی از زیبایی های طبیعت هستند.

** هوآکاچینا


پرو یکی از کشورهای کویری در آمریکای جنوبی به حساب می رود اما در دل کویرهای خود مکان های زیبایی نیز پنهان کرده است. " هوآکاچینا" یکی از این مکان ها هست که سالانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می کند. در این منطقه شما تنها یک دریاچه کوچک و تمیز را می بینید که اطراف آن تنها حانه و هتل درست شده است این صحنه از شهر هوآکاچینا بسیار معروف شده است چرا که به یکی از مناطق تمرینی برای عکاس ها تبدیل شد است.

** چبیکا


یکی از ناشناس ترین نقاط زیبای زمین در تونس قرار دارد جایی که شما می توانید چبیکا را پیدا کنید. این منطقه در حالی که در نزدیکی چند آبادی دیگرقرار دارد اما زیبایی های فراموش نشدنی اش از ان ها نیز بیشتر است ولی کمتر مورد توجه قرار می گیرد. چبیکا سالانه در برخی از فصول سال به میزان زیادی در معرض نور خورشید است به همین دلیل به آن لقب قصر خورشید داده اند.

** تامیا


این منطقه در نیجریه و دقیقا در قلب صحرای بزرگ آفریقا قرار دارد اما به علت دریاچه یا رودخانه معروف نشده است بلکه باغ های انبوهی از درختان میوه را می توانید در این منطقه پیدا کنید که رشد آن ها در دل کویر شاید بسیار عجیب باشد. محصولاتی مانند انار و پرتقال این منطقه یکی از بهترین میوه های نیجریه و شاید افریقا باشد. بسیاری از مسافرین دقایقی را حتما در این منطقه می گذرانند.

** گابرون


بار دیگر در صحرای لیبی منطقه ای شگفت آورتر از گذشته را همراه داریم. " گابرون" منطقه ای است که یک دریاچه بزرگ نمکی دارد. به همین علت زندگی و آبادانی در اطراف آن بسیار زیاد شده است. این دریاچه در زمستان ها یکی از بهترین مقاصد شنا کردن است. نمک دریاچه یکی از عواملی است که پشه ها را از منطقه دور کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید