Iranian Agriculture News Agency

عملیاتی شدن وعده رئیس جمهوری برای تامین آب شرب اهواز

طرح انتقال کامل آب به شهر اهواز در اولویت نخست مرحله دوم آبرسانی غدیر به بهره برداری می رسد.

وعده رئیس جمهور به مردم اهواز برای تامین آب شرب این شهر عصر دیروز (جمعه) با حضور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، برای اجرای این طرح یک تلمبه خانه با ظرفیت 10 مترمکعب بر ثانیه و یک مخزن 42 هزار مترمکعب از نوع فلزی و یک خط انتقال برق به طول 20 کیلومتر به ظرفیت 132 کیلوولت و پست 132 و 33 کیلوولت برای انتقال آب از کانال پای پل در منطقه ام الدبس تا تصفیه خانه کیان آباد اهواز احداث شده است.

وزیر نیرو افزود: برای انتقال آب کرخه به شهر اهواز، 182 کیلومتر لوله گذاری و کانال کشی شده و هزینه اجرای این طرح هشت هزار و 700 میلیارد ریال است.

حمید چیت چیان تصریح کرد: طرح انتقال کامل آب به شهر اهواز در اولویت نخست مرحله دوم آبرسانی غدیر به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: در اولویت دوم طرح آبرسانی غدیر، آبرسانی به شهرهای دشت آزادگان و شادگان انجام می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب هم اکنون وارد لوله ها شده است، اما برای اطمینان از بهداشتی بودن آب و به علت شست و شوی کامل لوله ها، آب داخل شبکه نمی شود، خاطرنشان کرد: ظرف چند روز آینده مردم مناطق زیرپوشش تصفیه خانه کیان آباد اهواز می توانند از این آب استفاده کنند.

"عبدالصمد رئیسی" سرپرست معاونت آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان نیز گفت: پس از آب‌اندازی در مدار آبرسانی اهواز، آزمایش های لازم روی پمپ‌ها و موتورها به منظور اطمینان از پایداری صورت خواهد گرفت و پس از آن آبرسانی از رودخانه کارون قطع و آبرسانی ازطریق طرح غدیر انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: آبرسانی به اهواز از تلمبه‌خانه ام‌الدبس در حدود 3.5 مترمکعب در ثانیه وارد تصفیه‌خانه کیان‌آباد اهواز انجام خواهد شد.

رئیسی تصریح‌کرد: در فاز نخست، 65 تا 70 درصد از جمعیت مناطق شمال و غرب اهواز از طرح آبرسانی غدیر بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید