Iranian Agriculture News Agency

امروز آخرین فرصت ارایه پیشنهاد برای منشور حقوق شهروندی +لینک دانلود پیش نویس منشور

معاون ارتباطات و پیگیری اجرای قانون اساسی معاونت حقوقی رییس جمهوری اعلام کرد: امروز آخرین مهلت ارایه پیشنهاد برای نهایی شدن منشور حقوق شهروندی است.

به گزارش ایانا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمیدرضا علومی گفت: پایان مهلت امروز به معنای آن نیست که نظرات ارسال شده پس از این تاریخ و قبل از نهایی شدن منشور، مورد مطالعه و مدنظر قرار نمی گیرد.

معاون معاونت حقوقی رییس جمهوری اظهار داشت: ما تا نهایی شدن منشور حقوق شهروندی از تمامی نظرات مردم، حقوقدانان و کارشناسان استفاده می کنیم.

علومی یادآور شد: تاکنون حدود 230 مقاله و گزارش علمی از نخبگان و صاحبنظران علمی، نمایندگان مجلس، علما و دانشگاهیان گردآوری شده است که برای نهایی شدن منشور حقوق شهروندی مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی همچنین گفت: اگر منشور حقوق شهروندی به شکلی نهایی شود که نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی باشد دولت آن را به عنوان لایحه تقدیم می کند در غیر این صورت به عنوان مصوبه هیات وزیران ارایه می شود.

منشور حقوق شهروندی از پنجم آذر ماه سال جاری با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برای دسترسی عموم مردم در پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر شد.

این منشور پس از دریافت تمامی نظرات نهایی می شود.

گفتنی است چندی پیش در بخش کشاورزی نیز تنها خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) مبادرت به انتشار خبری از جایگاه منشور شهروندی کشور کرد و ضمن درخواست از صاحبنظران برای ارائه نقطه نظرات مشورتی، پیشنهادات تکمیلی متن پیش‌نویس حقوق شهروندی در بخش کشاورزی از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تهران را به عنوان تنها تشکلی که در این رابطه همت ورزید، منتشر کرد.

متن این پیشنهاد را با کلیک در اینجا می توانید مطالعه کنید و پیش نویس کامل این منشور نیز از محل پیوست های انتهایی این خبر در ایانا، قابل دانلود است.


متن کامل پیش نویس غیر رسمی منشور حقوق شهروندی
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید