Iranian Agriculture News Agency

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

تحویل 850 دستگاه تراکتور و کمباین به کشاورزان فارس تا 50 روز آینده/ دولت تدبیر، امید را بر سر مزرعه برد

طی دو سال گذشته یک ریال به توسعه و تجهیز مکانیزاسیون اختصاص داده نشده بود، این در حالی است که تا پایان سال در فارس 850 دستگاه تراکتور و کمباین و ادوات دنباله‌بند با اعتبار 42 میلیارد و 700 میلیون تومان به ناوگان ماشین‌آلات کشاورزی استان افزوده می‌شود.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی فارس امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در طرح توسعه کشاورزی به مکانیزاسیون اهمیت داده نمی‌شد، چرا که مکانیزاسیون را جزء کارهای خدماتی محسوب می‌شد و سرمایه‌گذاری در این بخش به سود کشاورزی نمی‌دانستند و در دو سال گذشته، حتی یک ریال اعتبار هم برای توسعه و مدرن کردن مکانیزاسیون اختصاص داده نشد!

علی جمشیدی افزود: فارس 27 هزار دستگاه تراکتور دارد که اگر متوسط عمر مفید آن را حداکثر 20 سال حساب کنیم، برای حفظ شرایط فعلی هرساله حداقل باید یک‌هزار و 500 دستگاه افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 850 دستگاه تراکتور، کمباین و ادوات دنباله‌بند به کشاورزان استان داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری 42 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی به استان اختصاص یافته است که به متقاضیان واجد شرایط داده می‌شود.

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه قیمت تراکتور باغی 24 میلیون تومان، تراکتور متوسط زراعی 35 میلیون تومان و تراکتور نیمه‌سنگین 65 میلیون تومان است، ادامه داد: دولت 70 درصد قیمت آنها را به حساب کارخانه تراکتورسازی تبریز می‌ریزد و متقاضیا پس از چند ماه وسیله خود را تحویل می‌گیرند، این در حالی است که بازپرداخت این وام پنج‌ساله و با سود 15 درصد است.

جمشیدی با بیان اینکه به جز تراکتورهای سنگین که چند عدد بیشتر نیست، همه ماشین‌آلات از داخل تأمین می‌شود، تصریح کرد: قیمت تراکتور سنگین و ادوات 240 میلیون تومان است که دولت قبلاً آنها را وارد کرده است و بازپرداخت این وام هم هفت‌ساله با سود 15 درصد است./

خبرنگار: فرید مرادی

A-921106-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید