Iranian Agriculture News Agency

نماینده مردم ارومیه در گفتگو با ایانا:

وزیر اقتصاد باید پاسخگوی حذف کشاورزان از مشمولان دریافت سبد کالا باشد

وزیر اقتصاد برای توضیح درباره دلایل حذف کشاورزان، روستاییان و عشایر از مشمولان سبد دریافت کالا به مجلس فرا خوانده می‌شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: سبد کالای در نظر گرفته شده برای مردم هرچند از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار نیست، اما بی‌عدالتی در توزیع می‌تواند نارضایتی جمعی به‌دنبال داشته باشد.

نادر قاضی‌پور افزود: حذف کشاورزان، روستاییان و عشایر از مشمولان دریافت سبد کالا با چه توضیحی توسط دولت صورت گرفته است؟

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان و روستاییان زیادی با نمایندگان تماس می‌گیرند و دلایل حذف خود و خانواده‌هایشان را از دریافت کمک‌های کالایی دولت جویا می‌شوند.

قاضی‌پور ادامه داد: اگر دولت، کشاورزان و عشایر را در سیستم آمارگیری لحاظ نکرده است، نباید اعلام پرداخت سبد کالا کند، چرا که یکی از مشمولان قطعی دریافت چنین سبدهایی بدون شک کشاورزان و عشایر هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از کارمندان دولت و بازنشستگان برخی وزارتخانه‌ها نظیر نفت و بانک‌ها از شرایط رفاهی مناسبی برخوردار هستند و حذف آنها هیچ صدمه‌ای به رضایت عمومی وارد نمی‌کرد، اما حذف کشاورزان و عشایر بدون توجیه منطقی مسئله‌ای است که وزیر اقتصاد باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی آن باشد.

سبد کالا بازگشت به سیستم کوپنی است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: انتقاداتی به ارائه سبد کالا به دولت وارد است که به غیر از توزیع ناعادلانه و حذف بسیاری از مشمولان دارای اهلیت، بازگشت به سیستم کوپنی دهه 60 را یادآوری می‌کند.

قاضی‌پور تأکید کرد: جمع کردن مردم در چنین هوایی در صف‌های طولانی و ارائه چند کیلو مرغ و برنج تحقیر مردم به‌شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: اگر مسئولان دولتی پیش از اعلام چنین تصمیمی با کمیسیون‌های تخصصی مشورت می‌کردند، چنین مشکلاتی به‌وجود نمی‌آمد./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-921114-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید