Iranian Agriculture News Agency

مدیر نمونه واحد تولیدی گرمسار در گفتگو با ایانا خبر داد:

رمز و راز نمونه شدن مرغدار برگزیده/تولید 360 تن مرغ گوشتی در سال

از 32 هزار قطعه جوجه گوشتی در هر دوره تولیدی، 360 تن مرغ گوشتی روانه بازار می‌شود.

مدیر نمونه واحد تولیدی گرمسار در بیست‌وهشتمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: توجه ویژه به اهمیت نور، میزان، شدت و رنگ آن و استفاده از نور سبز برای افزایش آرامش پرندگان و کاهش استرس آنها و همچنین استفاده از تجهیزات خودکار برای کنترل عوامل محیطی نظیر دما و تهویه از عوامل تولید بالای گوشت مرغ در واحد تولیدی بوده است.

حسین گیلوری افزود: ثبت دقیق اطلاعات و رکوردهای تولیدی در قالب یک سیستم رایانه‌ای و رعایت دقیق نکات بهداشتی و اصول قرنطینه در مرغداری و همچنین ضریب تبدیل 1.8 به‌طور متوسط در چهار دوره پرورش از عوامل معرفی شدن واحد تولیدی من و گرفتن تندیس بوده است.

نوسان قیمت مرغ به نفع تولیدکنندگان نیست

وی خاطرنشان کرد: هرچند طی یک سال گذشته بارها قیمت مرغ افزایش پیدا کرده است، اما می‌توان با قاطعیت گفت افزایش‌ها هیچ‌گاه به سود تولیدکنندگان نبوده است.

گیلوری که دارای تحصیلات فوق‌لیسانس است، ادامه داد: همزمان با افزایش قیمت مرغ، قیمت نهاده‌ها به شکل سرسام‌آوری افزایش پیدا می‌کند و تأمین آنها نیز با مشکلات زیادی روبه‌رو است.

مدیر نمونه واحد تولیدی گرمسار تصریح کرد: قیمت تمام‌شده مرغ در بازار و نهاده رابطه مستقیمی دارد که در مجموع، افزایش آنها به نفع تولیدکنندگان نیست./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

A-921118-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید