Iranian Agriculture News Agency

افزوده شدن 900 دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی طی سه ماه در کرمانشاه

همزمان با فرا رسیدن دهه فجر، 304 پروژه در بخش‌های مختلف کشاورزی کرمانشاه با اعتبار 343 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی حدود یک‌هزار و 400 نفر افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی نظیر گندم، حبوبات، صیفی‌جات و بسیاری محصولات باغی، دامی، شیلاتی و سایر محصولات زراعی بخش کوچکی از خدمات نظام و توفیقات بخش کشاورزی در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

علی‌اشرف منصوری افزود: در دهه فجر امسال از 304 پروژه اجرایی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تعداد طرح 254 پروژه تسهیلاتی در بخش‌های آب و خاک، تولیدات دامی، گیاهی، شیلات و صنایع کشاورزی با سرمایه‌گذاری 307 میلیارد ریال بوده و 50 پروژه عمرانی نیز در بخش‌های آب، خاک و آبخیزداری با سرمایه‌گذاری 36 میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به مقایسه میزان تولید استان کرمانشاه در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی استان در قبل از انقلاب 600 هزار تن بوده که این میزان در حال حاضر به حدود چهار میلیون تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه ادامه داد: اراضی آبی از 115 هزار هکتار به 250 هزار هکتار، تولید گندم از 250 هزار تن به یک میلیون تن، جو از 46 هزار تن به 600 هزار تن، محصولات باغبانی از 28 هزار تن به 368 هزار تن و محصولات دامی از مقدار خودمصرفی به 390 هزار تن نسبت به پیش از انقلاب افزایش یافته است.

منصوری با بیان اینکه قبل از انقلاب تولید ماهی نداشتیم، اما هم‌اکنون این میزان به 14 هزار تن رسیده است، تصریح کرد: تولید شیر که قبلاً در حد خودمصرفی بود، اکنون از بیش از 300 هزار تن عبور کرده است، ضریب مکانیزاسیون از 0.6 اسب بخار قبل از انقلاب به 1.06 اسب بخار رسیده و اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار هم که قبلاً نداشتیم، اکنون در 49 هزار و 500 هکتار از اراضی استان اجرا شده است.

وی با اشاره به فعالیت ها و توفیقات شاخصی که طی سال‌های اخیر در بخش کشاورزی به‌رغم محدودیت‌های شدید اعتباری انجام‌شده، یادآور شد: جذب بیش از سه‌هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی، بهره‌برداری از سه‌هزار و 100 طرح کشاورزی طی 1.5 سال اخیر در حوزه‌های مختلف کشاورزی، جذب و تعیین تکلیف حدود 280 میلیارد ریال تسهیلات بانکی مربوط به خط اعتباری مکانیزاسیون در فرجه زمانی سه‌ماهه آذر، دی و بهمن‌ماه سال 92، تقویت ناوگان ماشین‌آلات با جذب 473 دستگاه تراکتور و تعداد 12 کمباین و 441 ادوات کشاورزی که از این حیث استان کرمانشاه در صدر استان‌های کشور قرار دارد./

خبرنگار: فرید مرادی

A-921118-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید