Iranian Agriculture News Agency

حاشیه‌های روزی که از کشاورزان دو بار تقدیر به‌عمل آمد!

دومین آیین بزرگداشت کشاورزان نمونه کشوری که از آنان به‌عنوان الگو برای سایر کشاورزی یاد می‌شود، عصر و شب روز گذشته در شعبه مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، آیین گرامیداشت نمونه‌های ملس بخش کشاورزی که گویی در آخرین روزهای وزارت جهاد کشاورزی دولت دهم به دست فراموشی سپرده شده بود و به بهانه انتخابات ریاست جمهوری امسال برگزار نشد، امسال هرچند با تأخیر حدود هشت ماه، اما به لطف عزم تیم جدید وزارت جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید دوباره احیاء شد و در یک روز به یادماندنی از 57 نفر نمونه‌های بخش کشاورزی دوبار تقدیر منظمی به‌عمل آمد.

پس از مراسم نخست گرامیداشت نمونه‌ها در سالن نعمتی‌جم، این‌بار نوبت به بانک کشاورزی رسید که از تمام نمونه‌های بخش کشاورزی با حضور دوباره وزیر و معاونانش تقدیر به‌عمل آورد.

در ابتدای این آیین که از ساعت 15:30 آغاز شد و تا ساعت 21:15 به‌مدت پنج ساعت و نیم ادامه داشت، مسئولان معاونت ترویج سخنرانی کرده و به نحوه گزینش این افراد پرداختند و بعد نوبت به کشاورزان نمونه رسید که درددل خود را نزد مدیرعامل بانک کشاورزی ازقبیل پرداخت غرامت سهم بیمه‌های کشاورزی، سود تسهیلات بالا، مؤسسه‌های مالی‌ها معتبر و درخواست‌ها برای دریافت تسهیلات بیشتر گذشت که مدیرعامل این بانک سعی کرد به همه آنها پاسخ دهد.

بازار داغ نامه دادن به وزیر!

از نکاتی که باعث گلایه حاضران در این جلسه شد، حضور دیرهنگام مدیرعامل بانک کشاورزی برای سخنرانی بود که دلیل آن نیز رفتن او به دفتر وزیر جهاد کشاورزی برای همراهی وی جهت شرکت در مراسم عنوان شد.

در این آیین، تقریباً تمام معاونان وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند و به همراه کشاورزان در جوی دوستانه با وزیر جهاد کشاورزی که دارای شخصیتی بی‌غل و غش است، به صرف شام پرداختند.

طبق روال همیشه در همایش‌ها، بعد از سخنرانی‌ها و اهدای لوح‌های تقدیر بانک، اطراف وزیر جهاد کشاورزی بسیار شلوغ شد و نامه‌های فراوانی توسط حضار به دست وی رسیده شد.

کشاورزان ما از زبان دیپلماتیک بی‌بهره‌اند



در حاشیه این مراسم، یکی از حضار تمایل زیادی به سخنرانی در حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی و مدیرعامل بانک کشاورزی داشت، اما مجری برنامه به‌دلیل محدودیت وقت اجازه این کار را نداد، اما از آنجا که از عفت رئیسی سرحدی مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور جسارت خاصی سراغ داریم، او به پشت تریبون رفت و درددل‌های خود را مطرح کرد و گفت: طی 10 سال گذشته بنده و نیک‌نژاد و بزرگی در مجمع خبرگان، کشاورزان را برای تأمین امنیت غذایی کشور تشکیل دادیم، اما امروزه کشاورزی ما نیاز به کمک تک‌تک شما عزیزان دارد.

وی که با احساسات خاصی سخنان خود را بیان می‌کرد، افزود: کشاورزان ما از کاغذبازی‌ها خسته شده‌اند و توقع گرفتن دست شما را ندارند، بلکه می‌گویند پای ما را نگیرید، هرچند متأسفانه آنها امروز از زبان دیپلماتیک بی‌بهره‌اند.

رئیسی سرحدی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته این همه برنامه‌های مختلف برای استقلال کشور به‌وجود آمده، اما به استقلال کشاورزان توجه نشده است.

وی ادامه داد‌: باید به این نکته توجه داشت که چرا کشاورزان روزبه‌روز پیرتر می‌شوند و جوان‌ها به سمت این بخش اقتصادی نمی‌آیند.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران کشور تصریح کرد: تحقیقات مختلفی برای توسعه بخش کشاورزی کشور صورت گرفته، اما خودتان قضاوت کنید که چند درصد از این تحقیقات در سال‌های گذشته اجرا شده است و ما نتوانسته‌ایم از نوآوری‌های موجود در بخش کشاورزی برای پیشرفت آن استفاده کنیم.

رئیسی سرحدی یادآور شد: پیشرفت و دستاوردهایی که بخش کشاورزی کشور تاکنون داشته است، به‌خاطر برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته نبوده، بلکه به‌دلیل اعتقادات و غیرت‌ورزی ایرانیان بوده است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

A-921116-11

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید