Iranian Agriculture News Agency

نوآوری چشم نواز مرکز اطلاع رسانی جهادکشاورزی

مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی یک ماهی است دور جدیدی از فضاسازی برای انعکاس برنامه‌ها و ماموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی را آغاز کرده است.

به گزارش پایگاه بازار سبز ایران، نخستین حرکت این مرکز، آشتی دادن فعالان رسانه‌های گروهی با وزارتخانه و مدیران آن بود، به ویژه اینکه رسانه‌گریزی از بدنه وزارت جهاد کشاورزی رخت بر بست و خبرنگاران، گزارشگران و روزنامه‌نگاران کشاورزی بار دیگر با مهندس حجتی و همه مردانش بیعت کردند .

نهضت قلم زنی در ارتباط با تقویت حوزه کشاورزی، نقد عملکرد و ارایه راهکار با ایجاد دبیرخانه دایمی مجمع نویسندگان حوزه کشاورزی و...مشوقی بود برای احساس مسئولیت بیشتر فعالان رسانه‌ای در ارتقاء جایگاه تولید مواد غذایی؛امنیت غذایی،افزایش بهره روی.

و اینک در معابر عمومی و سردر ساختمان‌های وزارت جهادکشاورزی، تابلوها و بنرهای فراوانی با این شعار ملی خودنمایی می‌کند «کشاورزی، عرصه جهاد و حماسه اقتصادی» این شعار نمایانگر عمق و مفهوم خاصی است چرا که به واقع جمعیت و بیست و اندی میلیون نفر جامعه مظلوم کشاورز، در اقصی نقاط کشور، تحقق حماسه سیاسی را محقق کردند .

آراء افراد خاموش این خانواده بزرگ، توانست مرد اعتدال و تدبیر را به صحنه آورد و او بود که صحنه وزارتخانه را از وجود کوته فکران و تنگ‌نظران پاک کرد .

پلاکاردها، استندها و بنرهایی که شعار «کشاورزی، عرصه جهاد حماسه اقتصادی» را به نظر مردم و مسیولان می‌رساند پیام مهمی با خود دارد و آن اینکه حدود ۵ میلیون خانوار کشاورز که توانستند با حضور خود، تغییر را رقم بزنند، اینک می‌توانند کشاورزی را به عرصه جهاد و حماسه اقتصادی تبدیل کنند.

امنیت غذایی، امنیت اطمینان بخش در سرمایه‌گذاری، برون‌سپاری وظایفی از وزارتخانه (که می‌تواند دولت را چابک، کوچک و کارآمد کند) مشورت جدی و استفاده از نظرات کارشناسی فعالان بخش خصوصی، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، رفع موانع سرمایه‌گذاری، افزایش بهره‌وری با توجه به بحران آب، همه و همه می‌تواند عرصه جهاد و حماسه اقتصادی باشد و کشاورز روستانشین نیز عامل و حامل و فاعل آن، اما این مهم، عزم و جزم ملی و حمایت قاطع تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران را می‌طلبد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید