Iranian Agriculture News Agency

637 روستای کردستان با کمبود آب روبه‌رو هستند

از کل روستاهای کردستان 637 روستا با کمبود آب روبه‌رو هستند که به‌دلیل پدیده خشکسالی سنوات گذشته از این تعداد 39 روستا در شرایط بحرانی قرار دارند و آبرسانی سیار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان از 470 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکل کم‌آبی روستاهای کردستان خبر داد.

خالد سلطانی گفت: در حال حاضر یک‌هزار و 702 روستا در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 940 روستا تحت پوشش خدمات آبفار قرار هستند.

وی افزود: از کل روستاهای کردستان 637 روستا با کمبود آب روبه‌رو هستند که به‌دلیل پدیده خشکسالی سنوات گذشته از این تعداد 39 روستا در شرایط بحرانی قرار دارند و آبرسانی سیار می‌شوند.

سلطانی خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام‌شده برنامه‌هایی از قبیل تعمیق، کف‌شکنی چاه، به‌سازی چشمه و تأمین آب از طریق سدهای استان را برای روستاهای کم‌آب در نظر داریم، این در حالی است که چندی پیش رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آبفار کردستان شاخص بهره‌مندی روستاییان استان کردستان از نعمت آب سالم را 80.68 درصد اعلام کرده بود.

مطلوبیت 95 درصدی میکروبی شبکه آب شرب روستاهای کردستان

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آبفار ادامه داد: طی 9 ماهه اول سال جاری تعداد چهارهزار و 185 آزمایش میکروبی، 576 آزمایش شیمیایی توسط کارشناسان آزمایشگاه مرکزی و سیار شرکت انجام شده است.

سلطانی با بیان اینکه در این مدت 640 هزار و 664 مورد آزمون کلرسنجی انجام شده است، تصریح کرد: درصد مطلوبیت کلرسنجی نیز 2/85 است.

وی به برگزاری گارکاه‌های آموزشی حوزه بهره‌برداری اشاره کرد و یادآور شد: در مدت یادشده دو گارکاه آموزشی کلرسنجی و صرفه‌جویی با 276 نفر ساعت برگزار شده است.

سلطانی تأکید کرد: پنج گارکاه آموزش ایمنی کلرگازی با 176 نفر ساعت برگزار شده است./

خبرنگار: مژگان وفایی

A-921206-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید