Iranian Agriculture News Agency

برندهای آب‌میوه رتبه‌بندی می‌شوند

دبیر انجمن صنایع آب‌میوه و کنسانتره از برنامه این انجمن برای رتبه‌بندی واحدهای تولید آب‌میوه در کشور خبر داد.

ولی‌الله داودآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه انجمن صنایع آب‌میوه و کنسانتره دارای کمیته مدیران کنترل کیفیت بوده که مدیران کنترل کیفیت برندهای معتبر آب میوه نیز در آن حضور دارند، افزود: در حال تدوین چارچوبی هستیم تا از طریق آن واحدهای تولید آب‌میوه را در کشور براساس شاخص‌هایی مانند کیفیت محصول،‌ نوع فرمولاسیون و امثال آن درجه‌بندی کنیم.

وی گفت: در صورت رتبه‌بندی واحدهای آب‌میوه می‌توانیم قیمت آب‌میوه‌های تولید داخل را نیز براساس رتبه کسب کرده تعیین کنیم.

او با اشاره به اینکه در فصل زمستان معمولا بازار آب‌میوه در رکود قرار می‌گیرد، گفت: برعکس در فصل تابستان مصرف آب میوه‌هایی مانند پرتقال به اوج خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه فعلا با درخواست افزایش قیمت واحدهای آب‌میوه موافقت نشده است، اظهار کرد: برای سال بعد نمی‌توان از همین حالا اظهارنظر کرد. مواردی مانند قیمت حامل‌های انرژی، دستمزد نیروی کار و امثال آن روی قیمتهای صنایع آب میوه و کنسانتره تاثیرگذار هستند. قرار است تا پایان امسال حداقل رقم دستمزد برای سال آینده از شوی شورای عالی کار اعلام شود. از سوی دیگر زمزمه افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده هم مطرح بوده که در صورت عملی شدن آن قیمت‌های صنایع آب‌میوه و کنسانتره نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

داودآبادی با اشاره به افزایش سال به سال قیمت ماده اولیه صنعت آب‌میوه یعنی میوه عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت مواد بسته‌بندی در صنعت آب میوه نیز نوسان زیادی داشته است. همچنین حامل‌های انرژی در قیمت تمام شده صنعت آب میوه تاثیر زیادی دارد چرا که صنعت آب میوه صنعتی انرژی‌بر محسوب می‌شود و انرژی تا سه درصد روی قیمت تمام شده محصول این صنعت اثر می‌گذارد.

دبیر انجمن صنایع آب‌میوه و کنسانتره همچنین از ساماندهی تبلیغات برندهای آب میوه در صدا و سیما خبر داد و گفت: صدا و سیما در حال حاضر جوایز برندهایی را که قصد قرعه‌کشی و پرداخت جایزه به مردم دارند را به عنوان ضمانت از آنها می‌گیرد تا دیگر مشکلی برای پرداخت جوایز به برندگان قرعه‌کشی به وجود نیاید.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک وزارت جهادکشاورزی و کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی برای شفاف‌سازی قانون انتزاع و موارد دیگر عنوان کرد: تشکل‌های بخش خصوصی می‌توانند به عنوان بازوی مشورتی دولت نقش تعیین کننده‌ای را در ارائه راهکار به منظور حل مشکلات صنایع و تولیدکنندگان داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید