Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

ایجاد چتر حفاظتی با مشارکت مردمی در دستور کار قرار می‌گیرد

در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی، چتر حفاظتی با مشارکت مردمی در دستور کار قرار می گیرد.

مدیرکل جدید دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز پس از انتصاب به سمت جدید، در نخستین گفتگوی خود با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی از اقداماتی است که در حوزه قانون به‌صورت کامل انجام می‌شود.

بهمن افراسیابی افزود: از اولویت‌ها است که وضع موجود را حفظ کنیم و با مدیریت صحیح بتوانیم وظعیت مطلوب را توسعه و ارتقاء دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله وجود دارد، اما در حوزه حفاظت از منابع طبیعی کشور، تعریف چتر حفاظتی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

افراسیابی ادامه داد: در حوزه فعالیت‌های مربوط به جنگل‌و مرتع و طرح‌های گیاهان دارویی و سایر برنامه‌ها باید یک ارتباط منطقی بین نیروهای سازمان و افراد بیرون از آن برقرار کنیم و فعالیت‌های برون‌سازمانی را با مجموعه هماهنگ کنیم.

حضور مردم در پروژه‌های حفاظت از عرصه‌های طبیعی

مدیرکل جدید دفتر فنی حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به ورود مردم برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی کشور تأکید کرد و یادآور شد: مردم نقش اساسی در حفاظت از منابع و عرصه‌های طبیعی دارند و در چتر حفاظتی که باید برای عرصه‌ها ایجاد کنیم، رکن اساسی را بازی می‌کند.

وی تصریح کرد: مدیریت منابع طبیعی، حفاظت و انجام طرح‌های مختلف باید با مشارکت همه‌جانبه مردم باشد که برای این منظور، پروژه‌ها و طرح‌هایی در برنامه داریم

افراسیابی اظهار داشت: دامنه فعالیت‌ها در حوزه حفاظت بیشتر می‌شود تا به‌درستی بتوانیم کل عرصه‌ها را پوشش دهیم.

وی تأکید کرد: چتر حفاظتی، ایده تازه‌ای است که می‌تواند با حضور بیشتر مردم در عرصه همراه شود و باعث انجام فعالیت‌های اساسی در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع باشد./

خبرنگار: مژگان ستار

V-921210-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید