Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان:

تلفات کفال‌ماهیان طبیعی است/ ماهیان مرده جمع‌آوری و معدوم شدند

هرساله شاهد تلفات کفال‌ماهیان بر اثر آلودگی‌های واردشده به دریای خزر هستیم و این امر نشان از بیمار بودن ماهیان نیست.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: کفال ازجمله ماهی‌های حساس به تغییر شرایط اقلیمی است که حتی سردی ناگهانی آب نیز ممکن است باعث تلفات آن شود.

کاظم عبدی افزود: هرساله در آب‌های شمالی شاهد تلفات این ماهیان هستیم و در سال جاری نیز این اتفاق افتاد، اما میزان تلفات ناچیز بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از مشاهده تلفات ماهیان در سواحل استان مازندران، تیم دامپزشکی اعزام شد و نسبت به جمع‌آوری و معدوم‌سازی اقدامات لازم انجام شد.

عبدی ادامه داد: به‌طور قطع تلفات جزئی امسال نیز بر اثر ورود آب‌های آلوده به دریا بوده و بیماری خاصی وجود ندارد، اما برای اطمینان بیشتر، سازمان دامپزشکی نمونه‌هایی را نیز در دست بررسی دارد.

وی تصریح کرد: نگرانی برای مردم وجود ندارد که از مصرف ماهی خودداری کنند، زیرا ارگان‌های نظارتی از ورود ماهیان مرده به بازار جلوگیری کرده‌اند.

گفتنی است، یکی از مسئولان دامپزشکی در استان مازندران به مردم توصیه کرده است که از مصرف کفال‌ماهیان خودداری کنند، زیرا ممکن است این ماهیان به بیماری خاصی مبتلا شده باشند، اما مدیرکل دفتر مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور هیچ خطری را متوجه مردم عنوان نکرد و گفت: بررسی‌ها دوباره انجام می‌شود، اما تاکنون درباره امکان خطرناک بودن مصرف ماهیان گزارشی نرسیده است و ماهیان مرده نیز جمع‌آوری و معدوم‌سازی شده‌اند./

خبرنگار: مژگان ستار

L-921214-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید