Iranian Agriculture News Agency

تدوین سند راهبردی آموزش عالی علمی - کاربردی بخش کشاورزی

سند راهبردی آموزش علمی کاربردی بخش کشاورزی تدوین شده و به‌زودی به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی وزارت جهادکشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب، از تدوین و چاپ سند راهبردی آموزش عالی علمی - کاربردی بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این سند با هدف تبیین چشم‌انداز آینده بخش کشاورزی در حوزه‌های علمی - کاربردی تهیه شده و با تأکید بر اسناد بالادستی، در دستور کار است.

پیمان فلسفی افزود: سند چشم‌انداز 20 ساله، اهداف برنامه پنجم توسعه و ضرورت نگاه اصولی و راهبردی بخش کشاورزی را مدنظر قرار داده و بهره‌گیری از قانون افزایش بهره‌وری و نقشه جامع کشاورزی را در نظر دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سند با بیش از 700 نفرساعت کار کارشناسی تدوین شده و به‌زودی به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود.

فلسفی ادامه داد: این سند ارزش‌های بنیادی، مأموریت‌ها و هفت هدف کلان را برای مؤسسه آموزش‌های علمی - کاربردی وزارت جهادکشاورزی متصور شده است.

وی تصریح کرد: اهداف و راهبردهای موجود در این سند، مبنای برنامه‌ریزی برای سال 1393 خورشیدی خواهد بود.

ورود 60 درصد از دانش‌آموختگان علمی - کاربردی به بازار کار

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی وزارت جهادکشاورزی از انتشار سند راهبردی فرهنگی مؤسسه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و یادآور شد: سند راهبردی مطالعات حوزه علمی - کاربردی نیز در دستور کار است و علاوه بر آن، سند راهبردی برنامه ملی بخش کشاورزی نیز در حال آماده‌سازی است.

فلسفی تأکید کرد: مؤسسه علمی - کاربردی وزارت جهادکشاورزی دارای 17 سال سابقه بوده و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی - کاربردی فعالیت می‌کند و حدود 100 هزار نفر دانشجو و 70 هزار نفر دانش‌آموخته در بیش از 140 رشته را تربیت کرده است.

وی اظهار داشت: از بین دانش‌آموختگان این دانشگاه، بیش از 60 درصد آنها وارد بازار کار شده‌اند و 40 درصد مابقی در حرفه‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

فلسفی همچنین گفت: بیش از 70 درصد دانش‌آموختگان دانشگاهی، عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و جویای کار هستند، در حالی که دانشجویان این دانشگاه برای ورود به بازار کار تربیت می‌شوند.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که با رویکرد وزیر جهادکشاورزی دولت جدید، سند راهبردی تحول آموزش‌های علمی - کاربردی به‌زودی تدوین و ارائه شود.

رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی - کاربردی وزارت جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر بیش از 27 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه علمی - کاربردی مشغول فعالیت هستند./

خبرنگار: مژگان ستار

A-921216-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید