Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

درختکاری عرصه هشت‌هزار هکتاری دامنه جنوبی البرز تا پایان سال 93

پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری کل عرصه هشت‌هزار هکتاری دامنه جنوبی البرز جنگل‌کاری و درختکاری شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: دامنه جنوبی البرز، پیشانی تهران محسوب می‌شود و بر اساس طرح‌های مطالعاتی، طی سال‌های اخیر درختکاری آن در دستور کار است.

غلامعباس عبدی‌نژاد افزود: بخشی از این دامنه در شمال تهران و بخش‌های شرقی کشور قرار گرفته که طرح‌های مطالعاتی مربوطه تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: 50 هزار هکتار عرصه برای درختکاری وجود دارد که از این مقدار پیش‌بینی شده است هشت‌هزار هکتار جنگل‌کاری شود.

عبدی‌نژاد ادامه داد: مابقی عرصه فوق برای مرتعداری و عملیات آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: در مناطقی چون دارآباد، رحمان‌آباد، ولنجک و وردآورد طرح‌های آبخیزداری و جنگل‌کاری انجام می‌شود.

مشارکت مردم تهران برای جنگل‌کاری 1500 هکتار از دامنه جنوبی البرز

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران یادآور شد: از هشت‌هزار هکتاری که مطالعات آن برای جنگل‌کاری به اتمام رسیده است، چهارهزار و 500 هکتار عملیات اجرایی انجام شده است.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: سه‌هزار و 500 هکتار مابقی نیز در دو مرحله درختکاری می‌شود.

وی اظهار داشت: در مرحله نخست یک‌هزار و 500 هکتار با مشارکت مردم تهران برای جنگل‌کاری در نظر گرفته شده و مابقی آن نیز در پایان 1393 انجام می‌شود و بدین‌ترتیب کل هشت‌هزار هکتاری که از دامنه جنوبی البرز برای طرح‌های فوق در نظر گرفته شده بود، جنبه عملیاتی پیدا خواهد کرد.

عبدی‌نژاد در پایان گفت: درختکاری در مناطق مختلف کشور علاوه بر آنکه باعث تلطیف هوا و کاهش اثرات آلودگی می‌شود، در ایجاد تفریح‌گاه‌ها و مراکزی که مردم بتوانند در آن حضور پیدا کنند، می‌افزاید./

خبرنگار: مژگان ستار

V-930117-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید