Iranian Agriculture News Agency

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

یارانه به کمک افزایش قیمت محصولات کشاورزی بیاید

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص برخی از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش کشاورزی شد تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، علی لاریجانی ضمن تشکر از وزیر جهادکشاورزی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: باید به قشر کشاورز که از اقشار زحمتکش و ارکان کشور هستند، توجه بیشتری شود و انتظار می‌رود در بخش هدفمندی یارانه‌ها، مبالغی برای کمک به تولید گذاشته شده در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد تا کشاورزان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اگر به این سیاست‌ها توجه شود، خودکفایی یکی از ارکان آن قلمداد خواهد شد که نیازمند برنامه و منابع مالی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس آمادگی دارد تا به وزارت جهادکشاورزی برای حل مشکلات در این حوزه به‌ویژه در خودکفایی محصولات کشاورزی کمک کند و دغدغه نمایندگان مجلس نیز همین است.

لاریجانی ادامه داد: اینکه هزینه محصولات کشاورزی با سود معقول و قیمت تضمینی محاسبه شود، سیاست درستی است و مجلس از آن حمایت می‌کند. اما انتظار می‌رود که برخی از اجناس ارزان‌تر در اختیار مردم قرار گیرد و با اختصاص یارانه از مصرف‌کنندگان حمایت شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره شیر، قیمت معقولانه‌تری در نظر گرفته شد که انتظار می‌رود این مسیر ادامه پیدا کند و تفاوتی که بین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی نظیر گندم و جو نیز وجود دارد، مرتفع شود./

خبرنگار: فاطمه مهردادیان

P-930120-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید