Iranian Agriculture News Agency

استفاده از چربی گیاهی در فرآورده‌های لبنی ممنوع است

مدیر کل استاندارد تهران ضمن اعلام این که استفاده از چربی نباتی در فرآورده‌های لبنی ممنوع است از برخورد شدید با متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسلم بیات افزود: مطابق مقررات و استاندارد مربوطه، استفاده از روغن‌های گیاهی در محصولات لبنی غیرمجاز و مصداق تقلب است که حتی منجر به ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اقدام قانونی علیه تولیدکنندگان متخلف افزود: استفاده از این دسته چربی تنها در فرآورده بستنی مخلوط با چربی نباتی به شرط درج عبارت محتوای چربی نباتی در نشانه گذاری فرآورده مجاز است.

بیات به مصرف‌کنندگان اطمینان داد که بازرسان و کارشناسان این اداره کل ضمن بازرسی‌های پیگیر از واحدهای تولیدی، اقدام به نمونه برداری‌های منظم از فرآورده‌های لبنی سطح بازار کرده و نمونه‌ها را از نظر میزان استرول‌های گیاهی آزمون می‌کنند.

وی با اشاره به این که چندی پیش، پروانه کاربرد علامت استاندارد چندین فرآورده‌ لبنی غیر استاندارد ابطال شد، اضافه کرد: از میان نمونه‌های آزمون شده، خوشبختانه تنها در یک مورد تخلف شده بود که مطابق قانون با متخلف برخورد شد.

این مقام مسوول در آستانه فصل گرما و افزایش استفاده از بستنی، به مصرف‌کنندگان توصیه کرد که حتما از محصولات مطمئن و با نشان استاندارد استفاده کنند.

-

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید