Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خبر داد:

آغاز جوانه‌زنی پایه‌های خشک‌شده بلوط

به شرط تأمین اعتبار، عملیات احیای جنگل‌های خشکیده زاگرسی در نیمه دوم سال آغاز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: خشک شدن درختان بلوط زاگرسی از سال 1388 آغاز شد و در حال حاضر در وسعتی معادل یک میلیون هکتار گسترده شده است.

کامران پورمقدم افزود: بررسی جنگل‌های خشکیده زاگرسی نشان می‌دهد که در مقایسه با سال گذشته وسعت آلودگی به‌دلیل شرایط بارندگی و برف زمستانه، افزایش نداشته و ثابت مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تحت کنترل بودن شرایط منوط به تأمین اعتبار مورد نیاز است که در این راستا 250 میلیارد تومان درخواست شد، اما بخش اندکی از آن به تصویب رسید.

پورمقدم ادامه داد: در طرح صیانت از جنگل‌های زاگرسی 47 میلیارد تومان مصوب شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی پایه‌های خشک‌شده جوانه زده‌اند و در صورت انجام به‌موقع عملیات پرورشی و بهداشتی، امید به بازگشت پایه‌ها خواهد بود.

پورمقدم یادآور شد: عملیات احیایی شامل کشت گونه‌های مقاوم، عملیات بهداشتی و پرورشی جنگل‌ها قابل انجام است.

آغاز عملیات احیایی جنگل‌های بلوط زاگرسی در نیمه دوم سال

مدیرکل دفتر امور منابع جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از انجام عملیات احیایی در نیمه دوم سال خبر داد و تأکید کرد: به شرط تأمین اعتبار، عملیات احیایی جنگل‌های خشکیده زاگرسی شش ماهه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: با اعتبار مصوب‌شده فعلی در صورتی که به‌موقع اختصاص یابد، کانون‌های بحرانی در اولویت طرح‌های احیایی قرار دارد.

پورمقدم در پایان گفت: اختصاص اعتبار ویژه و کلان برای پیشگیری از ادامه خشک شدن درختان بلوط کشور باید در دستور کار همه مسئولان کشور باشد، برای تحقق این امر همکاری همه‌جانبه تمام دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و مردم ضروری و اجتناب‌ناپذیر است./

خبرنگار: مژگان ستار

V-930127-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید