Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

ترسیب کربن برای احیای مناطق بیابانی

ترسیب کربن برای احیای مناطق بیابانی
ترسیب کربن برای احیای مناطق بیابانی

اجرای پروژه ترسیب کربن می‌تواند در احیای مناطق بیابانی مؤثر واقع شود.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: اجرای موفق پروژه ترسیب کربن در کشور باعث شد که طرحی مشترک با FAO اجرایی شود.

غلامرضا اباذری افزود: ترسیب کربن در واقع مجموعه فعالیت‌های اجرایی و بیولوژیکی را شامل می‌شود که به نوعی موجب رسوب دادن کربن در اندام‌های گیاهان و جذب CO2 محیط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای موفق این پروژه در منطقه حسین‌آباد بیرجند باعث شد که این طرح در استان تهران و در منطقه قطعه چهار ملارد در آخرین روز از هفته منابع طبیعی به مرحله اجرا درآید.

اباذری ادامه داد: این پروژه به‌صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران با مشارکت مردم و ساکنان محلی اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتبار دولتی برای این پروژه لحاظ خواهد شد و امکان رایزنی‌های فکری، مبادله افکار و کمک‌های فنی و بین‌المللی نیز فراهم شده است.

اجرای پروژه ترسیب کربن با همکاری ساکنان محلی

این مقام مسئول یادآور شد: اجرای چنین پروژه‌هایی در مناطق بیابانی کشور می‌تواند با اطلاع‌رسانی ساکنین منطقه و برانگیختن حس دلسوزی آنها برای جلوگیری از افزایش بیابانی شدن منطقه مؤثر واقع شود.

اباذری تأکید کرد: مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و امیدورایم که طی دو برنامه پنج ساله، اثرات مثبت آن در منطقه مشهود باشد.

وی در پایان اظهار داشت: اجرای پروژه‌هایی چون ترسیب کربن در رفع آلودگی‌های هوا و افزایش اکسیژن محیط می‌تواند بسیار اثرگذار باشد./

خبرنگار: مژگان ستار

V-901219-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید