Iranian Agriculture News Agency

صنایع غذایی آمریکا، متهم شماره یک کاهش طول عمر نسل جوان شد

در یک فیلم مستند که این هفته در سینماهای آمریکای شمالی اکران شد، صنایع غذایی آمریکا مسئول اصلی معضل چاقی مفرط در میان آمریکایی ها معرفی شده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روماندی نیوز و به نقل از خبرگزاری آ ت اس سوئیس، در این مستند 90 دقیقه ای ، شرکت های بزرگ مواد غذایی آمریکا به وابسته کردن مردم به مواد قندی متهم و تاکید شده است آمریکایی ها هرگز ورزش نمی کنند و نمی کوشند مواد غذایی کم کالری مصرف کنند و دو سوم آن ها اضافه وزن دارند.

در این مستند هشدار داده شده است که نسل جدید آمریکایی ها طول عمری کمتر از والدینشان خواهند داشت.

این مستند با این حال تاکید دارد مسئولان بهداشتی آمریکا به اشتباه ورزش نکردن را عامل اصلی چاقی مفرط مردم می دانند در حالی که علت اصلی آن استفاده بی رویه شکر و مواد قندی است.

استفانی سوچتیگ Stephanie Soechtig کارگردان این مستند پیش از آغاز اکران این فیلم گفت: quotation mark چاقی مشکلی سی ساله است. در حقیقت پول مشکل اصلی است. در صنایع غذایی بحث پول زیادی مطرح است و متاسفانه این ماجرا با سیاستمداران نیز در ارتباط است.

این مستند نشان می دهد هشتاد درصد مواد غذایی که در آمریکا به فروش می رسد دارای افزودنی های قندی هستند که بر روی مصرف کنندگان همچون ماده مخدر عمل و مصرف کننده را به یک معتاد واقعی بدل می کند.

مشکل مصرف بی رویه شکر در صنایع غذایی مختص آمریکا نیست. سازمان بهداشت جهانی درباره مشکل چاقی در مکزیک، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی، ونزوئلا و اردن نیز هشدار داده است. در کلیه این کشورها 30 درصد مردم اضافه وزن دارند یا چاق هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید