Iranian Agriculture News Agency

خلخال میزبان جشنواره ملی غذاهای سنتی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری نخستین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در خلخال خبر داد.

قادر تقی زاده در جلسه ستاد برگزاری این جشنواره در خلخال افزود: این جشنواره با حضور اقوام 31 استان کشور از 15 مرداد به مدت سه روز در پارک اللرباغی خلخال برگزار خواهد شد.

وی با قدردانی از پیگیری های نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس در دریافت مجوز میزبانی این جشنواره ملی از مرکز کشور گفت: از فرصت این جشنواره باید برای معرفی جاذبه های گردشگری و توریستی مناطق مختلف استان بهره گرفت.

وی مسوولان شهرستانی عضو ستاد برگزاری این جشنواره را به فراهم کردن زمینه اسکان و پذیرایی از میهمانان فراخواند.

تقی زاده گفت: در این جشنواره علاوه بر معرفی غذاهای سنتی اقوام مختلف ایرانی از جمله قوم های شاهسون ، بختیاری ، ترکمن ، کرد ، قشقایی و بلوچ سوغات ، شیرینی ها و صنایع دستی خود را در معرض دید و نمایش می گذارند.

وی اظهار کرد: 250 میهمان برای این جشنواره در نظر گرفته شده و برنامه های مفرحی از جمله موسیقی محلی ، نمایش آیینی ، برپایی سیاه چادرها و آلاچیق و مسابقات ورزشی بومی و محلی اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، مهدی احمدی فرماندار خلخال نیز در این جلسه از آمادگی این شهرستان برای میزبانی جشنواره غذاهای سنتی اقوام ایرانی خبر داد.

وی گفت: در برگزاری این جشنواره شهرداری ، اعضای شورای اسلامی شهر خلخال و مسوولان همه دستگاه های اجرایی عضو ستاد برگزاری مراسم شهرستان با فرمانداری خلخال همکاری خواهند کرد.

وی افزود: زیرساخت لازم برای استفاده بهتر میهمانان از جاذبه های طبیعی و گردشگری خلخال با اجرای پروژه روکش و آسفالت راه ارتباطی خلخال به اسالم اجرا می شود.

وی گفت: نواقص موجود در هتل ها و مراکز اقامتی این شهرستان نیز برطرف خواهد شد.

شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل واقع شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید