Iranian Agriculture News Agency

ارسال نخستین نوشابه با پیغام‌های کاربران اینترنتی به ماه

یک شرکت تولیدکننده نوشیدنی در ژاپن به نام "اوتسوکا" برای نخستین‌بار به‌دنبال ارسال یک قوطی نوشابه بدون الکل به سطح ماه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی (ایانا)، پس از آنکه شایعه رؤیت تصاویر کمپانی نوشابه‌سازی پپسی حدود سه سال پیش بسیاری از ایرانی‌ها را چشم‌انتظار دیدن آرم این برند روی کره ماه کرد و احتمالاً میلیون‌ها نفر به سطح ماه میخکوب شدند، اما این‌بار و بر اساس اعلام مقامات یک شرکت نوشابه‌سازی ژاپنی اتفاقی واقعی در شرف رخ داده است و آن این که قوطی ارسالی که از تیتانیوم ساخته شده و پیغام‌هایی روی آن حکاکی شده، در سال 2015 به ماه فرستاده می‌شود.

پیغام‌های دست‌نوشته، که متعلق به کودکان و کاربران اینترنتی ژاپنی خواهد بود، به‌عنوان داده روی 120 ورقه تیتانیومی ذخیره شده و در فرودگری به نام "کپسول رویاها" قرار داده می‌شوند. این کپسول در اکتبر سال 2015 از فلوریدای آمریکا زمین را ترک خواهد کرد.

کپسول مزبور از تیتانیوم ساخته شده، وزن آن یک کیلوگرم بوده و شبیه به یک قوطی نوشابه است.

تاکنون سفرهای فضایی فقط در سطح پروژه ملی ممکن بود، اما هم‌اکنون شرکت‌های خصوصی نیز به‌دنبال تحقق این هدف هستند.

به‌منظور تحمل مداوم محیط خشن ماه، کپسول مزبور به‌طور ویژه‌ای برای این پروژه تولید شده است. دمای سطح ماه در شب به -170 درجه و در طول روز به 110 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

فالکون 9، "کپسول رویاها" را طی یک سفر چهار روز و نیمه به سطح ماه خواهد برد. این موشک توسط شرکت اسپیس ایکس طراحی شده و پیش‌تر سه مأموریت تجهیزات را با موفقیت به ایستگاه بین‌المللی فضایی انجام داده است./

A-930227-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید