Iranian Agriculture News Agency

"سلطان شکلات"، پیروز احتمالی انتخابات اوکراین

نتایج جدید‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که «پترو پوروشنکو» که معروف به «سلطان شکلات» است احتمالا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۵ می‌اوکراین به پیروزی خواهد رسید.

به گزارش رویترز، نظرسنجی انجام شده در اوکراین حاکی از آن است که پوروشنکو خواهد توانست در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری اوکراین بیش از ۵۴/۷ درصد آراء را به دست آورد. پوروشنکو از ناآرامی‌های اخیر اوکراین که منجر به برکناری ویکتور یانوکویچ شد حمایت کرده است.

بر اساس این گزارش دولت موقت اوکراین امیدوار است که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بتواند آرامش و ثبات را پس از ۵ ماه درگیری و ناآرامی به این کشور بازگرداند. اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود و تحریم‌های غرب ضد مسکو موجب افزایش تنش در شرق اوکراین شده و سطح روابط روسیه و غرب را به پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد تنزل داده است.

پوروشنکو قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات، نظم و قانون را بر کشور حاکم کند. وی در دولت‌های قبلی اوکراین از جمله دولت یانوکویچ وزیر اقتصاد و خارجه بوده است. نظرسنجی موسسه جامعه‌شناسی کی یف نشان داد که پوروشنکو با اختلاف زیادی نسبت به نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری اوکراین یعنی یولیا تیموشنکو قرار گرفته است. تیموشنکو در این نظرسنجی تنها ۹/۶ درصد آراء را کسب کرده است.

تیموشنکو در زمان دولت یانوکویچ به اتهام سوء استفاده از قدرت زندانی شده بود. میزان آراء وی در نظرسنجی دو ماه پیش ۱۴ درصد اعلام شده بود.

ترجمه: خبرگزاری تسنیم

-

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید