Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان:

به‌زودی دام سبک ایران نیز صادر می‌شود

بر اساس مذاکرات انجام‌شده با مسئولان وزارت جهادکشاورزی، به‌زودی مجوز صادرات دام سبک برای حمایت از تولید صادر می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تولید گوشت قرمز (گوسفندی) در بعضی از مناطق کشور به حدی افزایش یافته که این محصول را در وضعیت مازاد مصرف قرار داده و بازار داخل توان جذب ندارد.

عبدالخالق سبحانی افزود: روزانه حجم زیادی از این تولید مازاد از مرزهای غربی کشور به کشورهای عراق و کویت به‌صورت قاچاق صادر می‌شود که ناشی از همین موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که شرایطی فراهم شود که سایر استان‌ها نیز مانند تهران دام زنده مازاد خود را صادر کنند، تولید افزایش و ارزآوری مناسبی نصیب تولیدکنندگان و کشور خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان ادامه داد: با وجود نیاز به واردات گوشت قرمز (گوساله) به کشور، هم اکنون گوشت گوسفندی بازار کمتری داشته و بر روی دست تولیدکنندگان باقی مانده است.

سبحانی تصریح کرد: در صورتی که شرایط صادرات دام زنده فراهم شود، این استان ظرفیت افزایش تولید دو تا سه برابری گوشت گوسفندی را دارد.

وی یادآور شد:در این باره نامه‌نگاری‌هایی با عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی و حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی انجام گرفته و موافقت ضمنی برای صادرات قانونی گرفته شده است.

سبحانی تأکید کرد: مجوز صادرات گوشت گوسفندی در حال طی کردن روال اداری است و به‌زودی شرایط صادرات این محصول به سایر کشورها فراهم می‌شود.

گفتنی است؛ بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی دولت تدبیر و امید، در روزهای پایانی سال گذشته مجوز صادرات گاو زنده برای انجمن صنفی گاوداران صادر شده بود که منجر به صادرات بیش از 260 رأس گاو زنده تا به امروز شده است.

بر اساس رویکرد وزارت جهادکشاورزی دولت یازدهم، برای رونق تولید، به‌نظر می‌رسد که به‌زودی شرایط صادرات دام سبک و سایر محصولات کشاورزی که تاکنون اجازه صادرات نداشته‌اند، برای حمایت و تشویق تولید فراهم شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

L-930303-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید