Iranian Agriculture News Agency

معاون مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی:

ایجاد پنج شهرک کشاورزی کلید خورد/ شهرک تولید بذر ایجاد می‌شود

تاکنون برای ایجاد پنج شهرک کشاورزی در کشور پروانه تأسیس صادر شده است.

معاون مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: این شهرک‌ها بر اساس بند (ل) ماده 194 قانون برنامه پنجم توسعه، تأسیس و تشکیل شدند.

سیدرحمت‌ا... پریچهر افزود: شهرک‌های کشاورزی در زیربخش‌های دامپروری، شیلات و گلخانه‌ها بوده و تمامی زنجیره‌های تأمین و تولید، فرآوری، سردخانه، بسته‌بندی، انبار و... در آن دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون برای حدود 170 هکتار از اراضی پروانه تأسیس و برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی صادر شده است.

پریچهر ادامه داد: برای حدود 400 هکتار از اراضی کار مطالعه انجام شده و برای 300 هکتار طرح تهیه شده، یعنی عملیات مربوط به بازدید و مطالعه فاز نخست به انجام رسیده است.

وی با اعلام اینکه پنج شهرک کشاورزی معرفی شده اشت، تصریح کرد: سه مورد در جنوب کرمان، یک مورد در خوزستان و یک مورد نیز در استان خراسان رضوی برای ایجاد شهرک کشاورزی معرفی شده است.

شهرک تولید بذر ایجاد می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی یادآور شد: از این تعداد شهرک کشاورزی که قرار است ایجاد شود، یک شهرک در زمینه تولید بذرهای هیبرید و مابقی در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای با جدیدترین شیوه‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا ایجاد خواهد شد.

پریچهر آغاز به کار شهرک‌های کشاورزی در استان‌ها را منوط به اخذ تسهیلات برشمرد و تأکید کرد: در برخی از مناطق همچون جنوب کرمان، زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است و در دیگر استان‌ها باید هرچه سریع‌تر تسهیالت مورد نیاز تأمین شود تا کار ایجاد شهرک‌ها انجام شود.

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد شهرک‌های کشاورزی بیشتر در دستور کار است./

خبرنگار: مژگان ستار

A-930310-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید