Iranian Agriculture News Agency

پس از رییس جمهور شدن سلطان شکلات در اوکراین؛ چای فروش هندی نخست وزیر هندوستان شد

پس از موفقیت سلطان شکلات اوکراین در جلب آرای مردم این کشور برای ریاست جمهوری اوکراین در انتخابات هفته گذشته به نظر می رسد که مودی؛ هم به عنوان یک فعال حوزه مواد غذایی نخست‌وزیر هند می‌شود.

پس از رییس جمهور شدن سلطان شکلات در اوکراین؛ چای فروش هندی نخست وزیر هندوستان شد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) سروزیر 63ساله گجرات که در واپسین روز هفته گذشته رسما نخست‌وزیر هند شد، پسر چای‌فروشی است که هنوز پایش به دهلی‌نو نرسیده، 121 کتاب درباره‌اش منتشر شده، آن هم با عناوینی چون «معمار یک حکومت مدرن» و «مرد دوران امروزی».

بنابراین گزارش، ناریندرا مودی که در کودکی با پدرش در یک ایستگاه راه‌آهن در غرب هند به مسافران چای می‌فروخت، در 12 سالی که سروزیر ایالت گجرات بود، به همه خانه‌ها برق ۲۴ساعته داد، جاده‌ها را آباد کرد و حالا همه منتظرند همه هند را مثل گجرات کند. وی در توئیترش پس از پیروزی حزب ملی‌گرایش بهاراتیا جاناتا (بی‌جی‌پی) نوشته: «هند پیروز شد. روزهای خوب در راه‌اند. تب و تاب انتخابات به پایان رسید و مردم حکم خود را دادند و از ما می‌خواهند که هند را به جلو ببریم، تا آرزوهای 2/1 میلیارد نفر را برآورده سازیم. هیچ دشمنی در دموکراسی وجود ندارد و تنها اپوزیسیون وجود دارد. من عشق شما را می‌گیرم و پیش از آنکه بازگردم، آن را به پیشرفت تبدیل می‌کنم.» وی به یکصد میلیون جوان که برای اولین بار رای داده‌اند، وعده زندگی بهتر داده است. شعار اصلی‌اش احیای اقتصاد هند است و قول داده شکوفایی اقتصادی، ایجاد کار و سرمایه‌گذاری بیشتر در زمینه انرژی، جاده‌سازی و خط‌ آهن را به هند گرفتار تورم بالا و رشد اقتصادی پایین بازگرداند. حزب بهاراتیا جاناتا نگاهی به تمدن هند در 13 قرن پیش دارد و بر این باور است که فرهنگ و تمدن هندو را باید احیا کرد. با همین شعارها در بزرگ‌ترین انتخابات تاریخ دیپلماسی، حزب چپگرای کنگره ملی را شکست داد؛ ملی‌گراهای بی‌جی‌پی 282 کرسی از 543 کرسی مجلس نمایندگان هند را از آن خود کردند و به قدرت دیرین خانواده نهرو- گاندی و حزب کنگره پایان دادند که به نخست‌وزیری راهول گاندی، نوه ایندرا گاندی امید بسته بودند.

انتخاباتی که در بیش از ۹۳۰ هزار مرکز برگزار شد، بیش از یک ماه ادامه داشت و حداقل ۸۱۴ میلیون هندی واجد شرایط شرکت در آن بودند، به پیروزی مودی انجامید که متهم است در دوره خشونت‌های مذهبی در سال ۲۰۰۲ برای جلوگیری از کشتار حدود هزار مسلمان تلاشی نکرده است. هندی‌ها ۳۰۰ هزار کیلومتر سفر مودی در انتخابات اخیر را دیدند و سخنرانی در حدود ۴۴۰ اجتماع عمومی را شنیدند؛ به سوپرمنی که می‌خواهد به جنگ تورم برود؛ کابوس مهم هندی‌ها.

سال گذشته کار به جایی رسید که قیمت مواد غذایی اساسی در هند طی چند ماه چهار برابر شد، سال گذشته فقط در یک قلم، قیمت پیاز 245 درصد افزایش یافت و نرخ تورم در ماه مارس 2014 حدود هشت درصد بود. اینها بزرگ‌ترین مشکلاتی است که مودی با آن دست و پنجه نرم می‌کند؛ بیدار کردن اقتصاد خفته.

بنابراین گزارش، حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان نیز در پیامی به ناریندرا مودی، نخست وزیر منتخب هند ضمن یادآوری برگزاری انتخابات پرشور پارلمانی این کشور، انتخاب قاطع وی را به ملت تمدن ساز هند و همچنین به جنابعالی شادباش گفته است و افزوده: بی تردید انتخابات شما که با مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم کشورتان همراه شد بیانگر اعتماد کامل مردم هند به سیاست های توسعه ای و مدبرانه جنابعالی است.

رییس جمهوری ایران همچنین در این پیام اظهار امیدواری کرده تا در آینده نزدیک شاهد گسترش روابط همه جانبه در راستای منافع متقابل دو ملت باشیم؛ اتفاقی که باید دید با توجه به تخصص ویژه مودی در چای فروشی چه تاثیری بر مناسبات بازرگانی ایران و هند به ویژه در حوزه تجارت چای که حوزه تخصصی نخست وزیر جدید که این روزها سلطان قلب های هندوستان است،خواهد گذاشت!/

تصاویری از فعالیت های کمپین تبلیغاتی اریندرا مودی

http://news.bbcimg.co.uk/media/images/73521000/jpg/_73521327_73130493.jpg

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید