Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی خبر داد:

ممنوعیت صادرات دام سبک تنها در ایام خاص

بر اساس تصمیم ستاد تنظیم بازار، ممنوعیت صادرات دام سبک در ایام خاص و پرتقاضا با اعمال نظر وزارت جهادکشاورزی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر درباره ممنوعیت صادرات دام زنده گفت: اتحادیه به‌عنوان حامی تولید موافق تصمیم دولت برای ممنوعیت صادرات دام سبک به خارج از کشور است؛ زیرا در زمانی که برای تامین مصرف داخلی مجبور به واردات هستیم، صادرات امری ناپسند است.

علی‌اصغر ملکی افزود: در صورتی که دولت از خروج غیرقانونی دام زنده از کشور جلوگیری کند، تولیدات داخلی پاسخگوی مصرف بازار است.

وی خاطرنشان کرد: برای رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ایرانی لازم بود که از صادرات دام سبک جلوگیری به‌عمل آید تا مصرف‌کننده‌ها گوشت بی‌کیفیت خارجی را جایگزین تولید باکیفیت داخلی نکنند.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی ادامه داد: از کارگروه ستاد تنظیم بازار خواسته شده است که برای رعایت حقوق مصرف‌کننده تنها در فصولی اجازه صادرات دام زنده دهد که در بازار افزایش تقاضا وجود ندارد و تولید مازاد نیاز انباشته شده دارد.

ملکی تصریح کرد: در شهر تهران روزانه چهارهزار رأس دام سبک ذبح می‌شود که در مناسبت‌های خاص این میزان افزایش می‌یابد.

وی یادآور شد: متأسفانه در مواردی شاهد خروج غیرقانونی دام زنده از کشور هستیم که بسیار بیشتر از ارقام قانونی آن است و باعث برهم خوردن تعادل تولید و گرانی محصول می‌شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930321-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید