Iranian Agriculture News Agency

جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران با شادی و آتش‌بازی پایان یافت

جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران پس از دو روز در شیرازی که به قول مجری جشنواره، شهر پررمز و رازی است و از آن نیز بارها به‌عنوان سرزمین جنت تراز یاد کرد، با موفقیت و استقبال محسوس مردم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به شیراز، پس از دو روز برپایی جشنواره‌ای که در جنب آن نمایشگاهی با غرفه‌آرایی آبرومند و زیبا در حد نمایشگاه‌های استاندارد برگزار شد، سرانجام با برپایی جشنی شامل نمایش، آتش‌بازی مهیج و اجرای کنسرت شاد که بسیاری را به وجد آورده بود، به کار خود پایان داد تا از روزهای آینده مدیران این مجموعه -به‌ویژه محققان صنایع شیر ایران- پیرو درخواست‌های جدید بین‌المللی که حضور بیش از نمایندگان 30 کشور دنیا یکی دیگر از نقاط قوت آن بود، آماده اجرایی کردن فرمولاسیون واحد تحقیق و توسعه شرکت صنایع شیر ایران در تمام کارخانه‌های تحت پوشش خود در کشور شوند.

بنا بر این گزارش، در اختتامیه این جشنواره، پس از آنکه چمنی، مشاور مدیرعامل صنایع شیر ایران و از چهره‌های فعال فرهنگ‌سازی مصرف شیر طی سال‌های دور، طی سخنانی نقش خطیر مصرف بالای شیر و فرآورده‌های آن را برای پیشگیری از زمین‌گیری و مخاطرات کاهش سن سالخوردگی در ایران و حتی تبعات تحقیر ناشی از این فاجعه گوشزد کرد و با اجرایی متنوع حاوی پرسش‌هایی از مدعوین و میهمانان؛ دانش آنها را در زمینه اهمیت مصرف سرانه بالا برای خود آنها محک به آزمون خودشان گذاشت، جشن بزرگ شیر در محوطه بیرونی مجموعه "سرزمین سبز" که به‌عنوان مکان برگزاری جشنواره و نمایشگاه جانبی محصولات تدارک دیده شده بود، برگزار گردید.

بر پایه این گزارش در جشن اختتامیه ضمن فرهنگ‌سازی در قالب نمایش، موسیقی‌های شادی به اجرا گذاشته شد تا این جشنواره به معنای واقعی نامش جشنواره‌ای با حال و هوای جشن و شادی باشد، کمااینکه در هنگام اجرای موسیقی و آتش‌بازی تماشاگران پرشور جشنواره لحظات مفرحی را همزمان با میلاد امام مهدی (عج) تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایانا، در این جشنواره که حضور نزدیک 20 خبرنگار رسانه‌های کشوری بعد رسانه‌ای ویژه‌ای هم به آن بخشیده بود، حنیف‌پور، دبیر جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران، در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: صنعت لبنیات از نظر سخت‌افزاری، صنعت پیچیده‌ای است، اما با این وجود به همت محققان و صنعتگران پرتلاش ایرانی در مجموعه صنایع شیر ایران، یک‌هزار و 200 قطعه پیچیده فنی و سخت‌افزاری ساخته شد تا در تولید قطعاتی که پیش از این به سبب تحریم به واردات آن نیاز داشتیم، به میزان 30 درصد خودکفا شویم.

وی با بیان این که ساخت این قطعات پیچیده فنی طی دو سال گذشته از طریق مهندسی معکوس و به‌وسیله پرسنل و محققان شرکت صنایع شیر ایران در دستور کار قرار گرفته بود، افزود: حال می‌توانیم در سیاست اقتصاد مقاومتی پیشرو شویم و با اعتماد به نفس کامل بگوییم "ما می‌توانیم".

محمدامین حنیف‌پور، دبیر جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران

حنیف‌پور در تأکید دوباره به دستاوردهای واحد تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران به بخش دومی که شرکت صنایع شیر ایران طی سال‌های گذشته به آن دست یافت اشاره کرد و گفت: تهیه فرمولاسیون و تولید بیش از 260 نوع محصول و فرآورده لبنی که تاکنون بیش از 80 نوع آن به بازار عرضه شده، توانسته است سهم مهمی در بازار داخلی به خود اختصاص دهد. کمااینکه سایر محصول‌های تولیدی نیز به زودی به بازار مصرف عرضه و در اختیار هم‌وطنان ایرانی و حتی بازار خارجی قرار خواهد گرفت.

دبیر جشنواره تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران یکی از انگیزه‌های اصلی تولید این محصولات متنوع و متعدد را بی‌نیاز کردن کشور در مقابل تحریم‌های احتمالی صنعت غذا کشور برشمرد تا اگر دشمنان قصد شوخی کردن با ملت ایران در صنعت غذایی را داشته باشند، با استقلال کامل، امنیت غذایی خود در صنعت لبنیات را تأمین کنیم.

وی تولید شیرخشک نوزاد را که تا پیش از این در کشور تولید نمی‌شد یکی از مصادیق همین استقلال عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون نه‌تنها توانایی تءأمین نیاز داخلی در این شرکت وجود دارد، بلکه با توجه به اینکه هیچ‌یک از کشورهای منطقه توانایی صادرات شیر خشک نوزاد را ندارند، صنایع شیر ایران می‌تواند این محصول را به کشورهای منطقه نیز صادر کند./

لازم به ذکر است اخبار و تصاویر تکمیلی این جشنواره ازجمله تصاویر جانبی و آتش‌بازی و... متعاقباً در ایانا منتشر خواهد شد.

F-930322-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید