Iranian Agriculture News Agency

امشب همه تولیدکنندگان ایرانی غذا، سر ساعت 23:30 با هم هستند!


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا): عشق و علاقه به فوتبال در خون خیلی‌هاست... گویی این عشق روی کروموزوم‌های هواداران پرشور آن نشسته و این عشق و علاقه بخشی از بهترین خاطرات زندگی علاقه‌مندان را رقم زده و می‌زند. ورزشی که به زعم خیلی‌ها، سحرآمیزترین، مهیج‌ترین و دیوانه‌کننده‌ترین بازی جهان است!

این روزها بسیاری از کشاورزان و کشاورززادگان یا کارکنان و کارشناسان بخش‌های تولیدی و خدماتی کشاورزی و صنایع غذایی نیز همچون همتایان خود در سایر پیشه‌ها، سعی می‌کنند دیدن حس مستقیم هیچ بازی جام جهانی را از دست ندهند. بیشتر آنها این روزها زمان کمی را از اوقات فراغت خود به غذا خوردن و خوابیدن می‌گذرانند و بقیه سهم فوتبال است. به‌ویژه که در این دوره ملی‌پوشان کشورمان به‌عنوان سفیر فوتبال ایران پا به توپ می‌شوند و در مهم‌ترین آوردگاه فوتبالی دنیا و ورزشی پس از المپیک، در مستطیل سبز و مقابل چشمان دست کم صدها میلیون بیننده بازی‌های تیم‌های هم‌گروه کشورمان باید از حیثیت ملی ایرانیان دفاع کنند.

آری؛ امشب همه ما، حتی آن دسته از خوانندگان که به فوتبال علاقه ندارند، بابت طعم بی‌نظیر با هم بودن و همبستگی، برای بزرگ‌ترین رویداد رسانه‌ای تاریخ، وقت و بودجه اختصاص می‌دهند و روزهای واقعه فوتبال را از تلویزیون یا سایت‌ها رصد می‌کنند. کمااین‌که بر اساس نظریات اخیر محققان علوم اجتماعی، برای بیشتر هواداران فوتبال، "هواداری" فقط به خاطر حس پیروزی نیست و حتی به خاطر خود فوتبال هم نیست؛ در واقع فوتبال یک تجربه اجتماعی است که به نوعی تجربه جمعی، اجتماعی و خانوادگی است و بی‌حکمت نیست که به لطف توسعه فوتبال در اروپا، نرخ خودکشی در آن قاره کاهش محسوسی داشته و این دقیقاً به‌خاطر حس خوب با هم بودن و تجربه جمعی است. حسی که تولیدکنندگان غذا هم خیلی به تجربه آن نیازمند هستند!

در واقع امشب، خانواده بزرگ کشاورزان و کارمندان و کارشناسان حوزه تولید مواد غذایی در یک ساعت مقرر (23:30) پای گیرنده‌های تلویزیونی در جستجوی حس شیرین برانگیخته شدن غرور ملی هستند و فراتر از شوق جشن خیابانی بابت پیروزی احتمالی، یک هدف را پیگیری می‌کنند و آن کاهش رنج‌های زندگی و دردسرهای تولید طی 90 دقیقه و تا شنیدن سوت پایان بازی است.

خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) نیز همچون سایر هموطنان برای تیم ملی فوتبال ایران آرزوی موفقیت دارد و امیدواریم تا فارغ از منافع تجاری آن برای فعالان اقتصادی؛ عایدی عاطفی، اجتماعی و حتی اقتصادی خوبی عاید فعالان علاقه‌مند حوزه تولید و توزیع مواد غذایی بشود.

کمااین‌که به غیر از "زرماکارون" که چند سال پیش اسپانسر تیم ملی فوتبال شد، اما به خطا مورد استهزاء برخی قرار گرفت، در آستانه جام جهانی برزیل نیز شرکت‌هایی مانند میهن، اویلا و... در بیلبوردهای تبلیغاتی خود از نمادهای ویژه جام جهانی فوتبال استفاده کردند که حاکی از اهمیت و تأثیر تبلیغاتی حمایت از تیم ملی فوتبال در اذهان میلیون‌ها ایرانی است؛ جایگاهی که البته هنوز به اندازه‌ای که باید مورد توجه فعالان حوزه تولید مواد غذایی قرار نگرفته است./

علیرضا صفاخو

F-930326-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید