Iranian Agriculture News Agency

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: استاندارد کارآفرینی تدوین می‌شود

با تعریف شاخص‌ها و استانداردهای لازم توسط مؤسسه ملی مشاوره کسب و کار و کارآفرینی استاندارد کارآفرینی تهیه و به کارآفرینان اهدا خواهد شد تا با نصب این آرم، ویژگی‌های آن مجموعه به مخاطبان معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین جلسه اعضای کانون عالی مؤسسه ملی مشاوره و کسب و کار و کارآفرینی ایران (ممکن) ضمن اعلام این خبر گفت: در مؤسسه ملی مشاوره کسب و کار و کارآفرینی در نظر است تا هرم منزلت اجتماعی کارآفرینی ایجاد شود و کارآفرینان سراسر کشور براساس استانداردهایی شناسایی شده و کانونی از معتبرترین کارآفرینان کشور تشکیل شود تا افرادی که دارای شاخص‌های لازم هستند عضو کانون شده و دیگران هم درصدد تلاش برای تصاحب این شرایط برای ورود به کانون شوند.

محسن رضایی با اشاره به اینکه این مؤسسه هیچ فعالیت اقتصادی نخواهد داشت و تنها اقدام به ارائه مشاوره‌های لازم خواهد کرد، افزود: در کشور کارآفرینان شایسته‌ای فعالیت دارند که اگر حمایت‌های جدی از آنها صورت پذیرد، نه‌تنها مشکلات داخلی، بلکه توان مرتفع ساختن مشکلات منطقه با همت کارآفرینان ایرانی وجود خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه این مؤسسه مستقل از مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت می‌کند و نقش وی تنها در راستای حمایت از کارآفرینان است، متذکر شد: ایجاد مؤسسه‌های کارآفرینی بسیار مفید است، چراکه کارآفرینان کشور بدون مشاوره نمی‌توانند حرف‌هایشان را به گوش مسئولان برسانند و این‌گونه مؤسسه‌ها نقش مؤثری در توانمندسازی کارآفرینان کشور ایفا خواهد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این مؤسسه ثبت شده است می‌تواند حتی به‌عنوان عضوی از اتاق بازرگانی فعالیت کند و از آنجایی که اتاق بازرگانی ماهیت شرکتی ندارد، نباید در مقابل سایر مؤسسه‌ها احساس رقابت کند.

رضایی با تأکید مجدد بر ماهیت مشاوره‌ای این مؤسسه ادامه داد: ارائه مشاوره به مسئولان کشور، کارآفرینان و مشاوره‌های فنی ازجمله وظایف این مؤسسه تعریف شده است، چراکه هیچ‌گاه نباید مسئولان در دولت، مجلس و دیگر متولیان مرتبط با کارآفرینان، خود را بی‌نیاز از نظرات مخاطبان خود بدانند و باید حتی در تصویب قوانین از نقطه نظرات آنها استفاده شود و از این رو یکی از اقدام‌های اصلی این موسسه ارایه مشاوره در امور کارآفرینی به تصمیم‌گیران کشور است.

وی ضمن بیان اینکه امروز معلوم نیست جایگاه یک کارآفرین در اقتدار ملی کجاست، تصریح کرد: وقتی در کشور ما کارآفرینی که پنج تا شش‌هزار نفر اشتغال‌زایی داشته است منزلتی کمتر از یک کاپیتان تیم فوتبال دارد، بدیهی است که این منزلت اجتماعی و اقتصادی نیاز به بازنگری دارد و این مؤسسه در این راستا گام خواهد برداشت.

گفتنی است، در این جلسه بخشی از فعالان کشاورزی و صنایع غذایی نیز حضور داشتند تا مشخص شود که در این مؤسسه مباحث کشاورزی و صنایع غذایی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد./

F-930407-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید