Iranian Agriculture News Agency

کیسه‌های دوستدار محیط زیست و حامی کودکان کار به بازار آمد

جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی(ع) برای حمایت از کودکان کار و خیابانی و بدون سرپرست خانوار و اقدام به ساخت کیسه‌های تجزیه‌پذیر و دوستدار محیط زیست کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، فعالیت در هر عرصه‌ای که برای رضای خدا باشد، امری پسندیده و در رفع مشکلات جامعه نقش دارد. از خدمات دولت به مردم گرفته تا تشکلی که برای جلویگری از به انحراف کشیده شدن کودکان خیابانی فعالیتی هرچند محدود و در حد وسع خود انجام می‌دهد.

ماجرا از آنجا شروع شد که برای گرامیداشت روز جهانی بدون پلاستیک (شنبه 21 تیرماه) مشغول به نگارش گزارشی شدیم که این موضوع ما را به سمت تشکلی کشید که هم دوستدار محیط زیست است و اقدام به تولید کیسه‌های تجزیه‌پذیر به‌وسیله کودکان کار خیابان می‌کند، هم کارآفرینی بر قشر آسیب‌پذیری از جامعه انجام داده که از چتر حمایتی خانواده محروم هستند.

برای آگاهی از چند و چون این موضوع گفتگویی با مسئول روابط عمومی جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) ترتیب دادیم.

رؤیا منوچهری درباره فعالیت این انجمن می‌گوید: جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) برای کمک و کاهش معضلات اجتماعی کودکان خیابانی در مناطق مختلف کشور اقدام به ایجاد "خانه‌های ایرانی" کرده و در آن از این افراد حمایت‌های مادی و معنوی می‌کند.

وی می‌افزاید: این "خانه‌های ایرانی" در شهر تهران در مناطق بزه‌خیزی مانند فرحزاد، خاک‌سفید، مولوی، شوش و دروازه‌غار ساخته و خدمات مختلفی به این کودکان ارائه می‌دهد.

این فعال بخش اجتماعی خاطرنشان می‌کند: افرادی که به‌دلیل نداشتن شناسنامه چه از اتباع افغان خارجی چه کودکانی که نتوانسته‌اند شناسنامه دریافت کنند و از خدمات اجتماعی محروم هستند حمایت می‌کند و از خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و کارآفرینی بهره‌مند می‌سازد.

منوچهری ادامه می‌دهد: به‌طور معمول این کودکان طی روز برای کسب درآمد به خیابان‌ها رفته و از طریق مشاغل کاذبی مانند دست‌فروشی، فال فروشی واسپند فروشی اقدام به کسب درآمد می‌کنند، اما این نوع اشتغال به‌ویژه در دختران آسیب‌پذیراست به همین منظور ایده ساخت "کیسه دوستدار محیط زیست" کلید خورد.

وی تصریح می‌کند: کیسه دوستدار محیط زیست به‌وسیله زنان سپرست خانوار و نقاشی کودکان کارخیابان از الیاف طبیعی تولید می‌شود که مورد حمایت سازمان ملل نیز قرار گرفته است.

منوچهری یادآور می‌شود: نرخ این کیسه‌ها با توجه به اندازه و طرح بین چهارهزار تا 10 هزار تومان است که در شهر کتاب‌ها، انتشاراتی‌ها و بازارچه‌های خیریه و خود خانه ایرانی جمعیت امداد دانشجویی - مردمی امام علی (ع) در دروازه‌غار به فروش می‌رسد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930419-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید