Iranian Agriculture News Agency

نامه سرگشاده بهروز فروتن به رییس جمهوری برای برون رفت از معضل بیکاری و رونق تولید غذا

بهروز فروتن، چهره سرشناس صنایع غذایی ایران و کارآفرین نمونه کشور که مشاور دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی نیز هست، در نامه ای سرگشاده خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری، پیشنهاداتی در خصوص تحول در مدیریت و همدلی و حفظ فعالیت های سازنده جهت تداوم تولید و رفع معضل بیکاری را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از فودپرس، متن کامل پیشنهادات بهروز فروتن به شرح زیر است:

پیشنهاد اول: با استفاده از دانش آموختگان رشته های صنایع غذایی،‌ تغذیه،‌ کشاورزی و آمار،‌ نظارت 500 هزار واحد فروش مواد غذایی و بهداشتی و... از قبیل فروشگاه ها،‌ تعاونی ها،‌ سوپرها، میادین میوه و تره بار،‌ فروشندگان مواد پروتئینی سرد و گرم و ... رستوران های شهری و بین راهی،‌ فست فودها و آنچه که به عنوان مایجتاج مردم تلقی می شود، از 10 واحد تا 50 واحد با دو نماینده در دو شیفت کاری،‌نظارت بر فروش محصولات: (پرداخت هزینه ها برعهده تشکل های صنعتی،‌ اتحادیه ها و تعاونی ها است که هزینه ای مستقیم برای توزیع کنندگان نداشته باشد) و انتقال دوره ای ناظران جهت یادگیری بیشتر و کنترل مناسب تر. نیروی دعوت شدگان به این کار تقریبا 300 هزار نفر را شامل می شود و آمار مربوط به این امر اجتماعی به عهده دانشجویان آمار هستند. (بدینوسیله آرامش در سطح خانواده ها فزونی پیدا می کند)

پیشنهاد دوم: اگر حداقل 5 میلیون واحد مسکونی که دارای بام های قابل استفاه است را مدنظر بگیریم با مدیریت شهرداری ها ایجاد فضای سبز،‌ تولید محصولات کشاورزی،‌ تولیدعسل و .... که لوازم زیربنایی آن از قبیل سفال،‌کندو،‌ نشاء و آموزش به علاقه مندان و تامین مدیریت آب می توان به تلطیف هوا و هم به عنوان مشغول بودن علاقه مندان در محل سکونتی و بکارگیری علاقمندان در سرای محله و آموزش آن ها توسط مربیان مرتبط.

پیشنهاد سوم: با علم به هزینه گردشگری که می توان حداقل 20 درصد آن به عنوان تامین ره آورد یا سوغاتی در جهان هزینه می شود بهتر آن است که با بکارگیری نماد کشورها (می بایست توسط بخش بازرگانی وزارت امور خارجه به مقدار کافی تهیه شود) نمونه سازی آن توسط مربیان کار آزموده در اوقات فراغت در مراکزی چون دبستان ها،‌ دبیرستان ها‌، دانشگاه ها و مساجد،‌ سراهای محله،‌ خانه های کارگری و اداره ای که منع قانونی نداشته باشد بکار گرفته شود و آموزش علاقه مندان و جمع آوری محصولات آنان و ارسال آن به عنوان یک امر صادراتی فراگرفتن کار و شناخت بازار هدف باری علاقمندان مطرح می شود،‌ تامین منابع اولیه چون سنگ،‌شیشه،‌ چوب،‌ پلاستیک،‌ نساجی،‌ رنگ،‌ فلزات و ... می تواند هم منابع تولیدی را بارور کند و هم حاصل فروش آن نیز به چرخه تولید بازگرداند و بدین صورت ناهنجاری های اجتماعی کم کاری،‌ بیکاری،‌ اختلافات اجتماعی به حداقل خواهد رسید و دراین صورت فضای دعوت به کار فراهم و اگر کسانی در این خصوص تمایل به تلاش نداشته باشند، می بایست جزء بیکاران حرفه ای تلقی شوند که تمایلی به کار ندارند.

در ادامه این نامه آمده است: درجمیع این موارد می توان از تمامی اندیشمندان،‌ کارآفرینان،‌ دانش آموختگان،‌ دانشجویان و افراد خبره بهره جست:‌ باشد که از این تلاش تمام منازل ما ایرانیان به عنوان کارگاه کوچکی برای تولید و بام ها برای فضای سبز و کشاورزی و ایمنی در خدمات گردشگری و فروشگاه ها و رستوران ها و ... را شاهد بود.

بدیهی است دیگر کارآفرینان، نظرات سازنده تری را خواهند داشت.

آقای رئیس جمهور، یک دعوت ملی از همه کسانی که علاقه مند به این سرزمین هستند برای برون رفت از این معضل را پیشنهاد می کنم.

شایسته است بدانیم ایرانی وقتی به کار گمارده شود، بیکاری را اهریمن و تلاش را فرشته ای از جانب خداوند می داند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید