Iranian Agriculture News Agency

هزینه 13 میلیاردی جبران تاثیر تلافی تحریم مواد غذایی وارداتی غربی توسط روسیه

وزیر کشاورزی روسیه روز جمعه اعلام کرد برای آنکه بخش کشاورزی این کشور بتواند تاثیرات تحریم هایی را که مسکو به تلافی تحریم های کشورهای غربی در رابطه با واردات محصولات کشاورزی و غذایی اعمال کرده است جبران کند، دولت باید تا سال 2020 به بخش کشاورزی خود 13 میلیارد یورو کمک کند.

روسیه در اول ماه اوت به تلافی اقدام کشورهای غربی در تحریم اقتصادی مسکو در رابطه با بحران اوکراین تصمیم گرفت واردات مواد غذایی و کشاورزی از این کشورها را ممنوع کند. روسیه به طور ویژه واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از کشورهای آمریکا، نروژ،کانادا ، استرالیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ممنوع اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، نیکلای فیودوروف وزیر کشاورزی روسیه گفت:« بر اساس برآورد خوشبینانه ای که ما انجام داده ایم برای جبران تحریم واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی از کشورهای اروپایی و غربی، دولت روسیه باید تا سال 2020 حدود حدود 636 میلارد روبل، معادل 13 میلیارد یورو به بخش کشاورزی خود کمک کند .» وی افزود 86 میلیارد یورو از این مبلغ یعنی حدود یک میلیارد و 800 میلیون یورو آن باید از سال 2015 به بخش کشاورزی صورت گیرد.

مسکو بر نقش مثبت تحریم های کشورهای غربی بر بخش کشاورزی خود تاکید و استدلال می کند با توجه به کمک هایی که از این به بعد دولت به بخش کشاورزی خواهد کرد بازده این بخش تقویت خواهد شد و با ادامه آن کشور در بسیاری جهات از نظر تامین مواد غذایی و کشاورزی خودکفا خواهد شد. این در حالی است که روسیه یکی از کشورهای عمده وارد کننده در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی در جهان است.

اما کارشناسان مسائل اقتصادی نظر دیگری در این باره دارند و می گویند برای آنکه روسیه بتواند تاثیرات منفی تحریم واردات مواد غذایی و کشاورزی از کشورهای اروپایی و غربی را از بین ببرد نخست به کمک های دولتی گسترده ای نیاز است و دوم آنکه این کمک های گسترده دولتی باید برای مدت زیادی ادامه داشته باشد. جدای از اینکه روسیه فعلا کاری در زمینه کمک به بخش کشاورزی خود انجام نداده است.

روسیه واردات مواد غذایی و کشاورزی را از کشورهای غربی قطع کرده و کشورهای آمریکایی لاتین را جایگزین آنها کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید