Iranian Agriculture News Agency

پرتاپ سیب زمینی در غول خرده فروشی فرانسه، علیه تحریم روسیه

اتحادیه‌های کشاورزی اسپانیا در بحبوحه تحریم‌های تولیدات اتحادیه اروپا از سوی روسیه، در اعتراض به قیمت‌های پایین، اقدام به ریختن سیب‌زمینی به بیرون یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان اروپا کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، اتحادیه کشاورزان گرانادای اسپانیا اعتراضی را در این منطقه سازمان‌دهی کرده و با ریختن موجودی سیب زمینی خود در بیرون فروشگاه کارفور، این غول خرده فروش فرانسوی را متهم کردند با پرداخت پول اندک به کشاورزان آن ها را در مضیقه قرار می‌دهد.

سیب‌زمینی مشمول صندوق اضطراری 100 میلیون یورویی کمیسیون اروپا برای جبران ضرر کشاورزانی که بازار روسیه به روی محصولاتشان بسته شده است، نمی‌شود. اتحادیه اروپا از این صندوق برای خرید مازاد محصول کشاورزان استفاده می‌کند.

در چند هفته گذشته از زمانی که تحریم‌های روسیه به اجرا درآمده است، گزارش‌هایی در مورد از بین رفتن مواد غذایی اروپایی منتشر شده است. اسپانیا برآورد کرده است که به دلیل تحریم‌های روسیه 337 میلیون یورو در فروش مواد غذایی و کشاورزی ضرر خواهد کرد.

طبق اعلام گمرک فدرال روسیه، ارزش صادرات غذایی اسپانیایی تحریم شده 792 میلیون دلار است.

مجارستان هشدار داده است بخش کشاورزی این کشور در نتیجه اقدامات تلافی جویانه روسیه که واردات غذا از کشورهای تحریم کننده را ممنوع کرده است، متحمل 80 میلیون یورو ضرر سالانه (107 میلیون دلار) خواهد شد.

بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، بانک هلندی آی ان جی گروپ برآورد کرده است که تحریم تجاری یک ساله روسیه، 6.7 میلیارد یورو (9 میلیارد دلار) به اتحادیه اروپا ضرر خواهد زد و به بهای از دست رفتن 130 هزار شغل تمام خواهد شد.

یاداوری می شود پس از چند دور اعلام تحریم‌های محدود علیه روسیه به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین و مداخلاتش در مرزهای شرقی همسایه خود و در ادامه سرنگونی هواپیمای مسافری مالزیایی در اوکراین در ماه ژوییه، اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی گسترده ای را علیه روسیه وضع کرد که دسترسی این کشور به بازارهای مالی اروپایی و فناوری‌های مورد استفاده در بخش‌های دفاعی و نفت را محدود کرد.

روسیه نیز در واکنش به تحریم‌های غربی، دست به اقدام تلافی‌جویانه ای زده و در نقطه مقابل واردات مواد غذایی کشورهای تحریم کننده را ممنوع کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید