Iranian Agriculture News Agency

رشد توان علمی متخلفان/ خط تولید کارخانه‌ای که کنسانتره میوه نداشت، تعطیل شد!

رئیس سازمان غذا و دارو از کشف خط تولید کارخانه‌ای خبر داد که به‌رغم تأیید آزمایشگاه، در خط تولید آن هیچ کنسانتره‌ای استفاده نمی‌شد!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، این جمله را نه یک فعال صنایع غذایی توجیه‌کننده مصرف روغن پالم، بلکه معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو به زبان آورده است.

بنا بر این گزارش، دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو امروز در همایش آزمایشگاه‌های همکار کشور گفت: در موضوع روغن پالم، دستگاه نظارتی درست عمل نکرده بود. هر چند روغن پالم اسید چرب اشباع بالایی دارد، اما قابل مصرف است و فرآورده‌های آسیب‌رسان سلامت باید با رنگی ویژه، مشخص شوند.

وی افزود: داستان روغن پالم درس‌هایی داشت که باید مورد توجه قرار گیرد. یک سوم روغن مصرفی دنیا پالم است، اما این رقم در کشور ما طی چند سال اخیر ۵۰ درصد بوده است. توان علمی متخلفان خیلی رشد داشته و آزمایشگاه‌ها گاهی از این توان علمی عقب مانده‌اند. به‌طور نمونه روز گذشته گزارشی از تولید آب میوه داشتیم که آزمایشگاه آن را تأیید کرده بود، اما در خط تولید هیچ کنستانتره میوه به‌کار نمی‌رفت و برای همین هم خط تولید را تعطیل کردیم./

F-930602-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید