Iranian Agriculture News Agency

تأمین تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از موفقیت 190درصدی این سازمان در صدور مجوز مشاغل خانگی و ارائه تسهیلات بانکی به جویندگان کار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از آذربایجان شرقی ؛ مسعود محمدیان در جلسه کارگروه اشتغال بخش کشاورزی گفت سازمان جهاد کشاورزی با معرفی 4 هزار و 108 مورد طرح مشاغل خانگی مستقل با 136 میلیارد و 880 میلیون ریال تسهیلات بانکی ، توانسته است 5/190درصد از سهم ابلاغی خود را مصوب کند.

وی گفت : این سازمان با صدور مجوز به 17 مورد طرح مشاغل خانگی به صورت پشتیبان و معرفی 7 میلیارد و 50 میلیون ریال تسهیلات بانکی ، توانسته است 157درصد از سهم ابلاغی خود را مصوب کند.

وی با اشاره به این که مشاغل خانگی بخش کشاورزی رمزگشایی از قفل بسته بیکاری در آذربایجان شرقی می باشد افزود : پیش بینی می شود در سالهای آتی با پیگیری های اصولی مدیران ، صدها هزار فرصت شغلی خانگی در استان آذربایجان شرقی از قِبَل بخش کشاورزی ایجاد شود.

محمدیان با اشاره به اهمیت اشتغال در بخش کشاورزی از نوع کار خانگی گفت : باید فرهنگ سازی در این زمینه صورت بگیرد و آموزش های لازم به متقاضیان داده شود تا تسهیلات دریافت شده صرف رونق و تجهیز اشتغال موردنظر در بخش کشاورزی گردد و برای خرج و مایحتاج استفاده نشود.

وی افزود کاهش بیکاری در استان باحمایت از مشاغل خانگی در بخش کشاورزی امکان پذیر است و فرهنگ خوداشتغالی کشاورزی باید در بین مردم استان پررنگ تر شود تا آمار بیکاری در استان کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که رونق مشاغل خانگی در ایجاد شغل های جدید بسیار موثر است افزود : مشاغل خانگی بخش کشاورزی در ایجاد اشتغال ، نقش حلقه گمشده ای را ایفا می کنند که حل ریشه ای معضل بیکاری در کشور و استان آذربایجان شرقی را خواهند داشت.

وی تصریح کرد مدیریت جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر با صدور مجوز به 764 مورد طرح مشاغل خانگی در بخش کشاورزی توانسته است 22 میلیارد و 920 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان مصوب کند.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود : مدیریت جهادکشاورزی در شهرستانهای آذرشهر، بستان آباد ، چاراویماق و کلیبر به ترتیب با9/509 درصد ، 8/422درصد ، 3/369درصد و 4/268درصد تحقق طرح های مصوب و سهم ابلاغی ، توانسته اند رتبه های اول تا چهارم استان آذربایجان شرقی را در بخش مشاغل مستقل از آن خود کنند.

محمدیان با اشاره به این که در سالجاری 71میلیارد و 860 میلیون ریال اعتبار به مشاغل خانگی بخش کشاورزی استان ابلاغ شده بود افزود : به همت مدیران سازمان و مدیریت های جهادکشاورزی در شهرستانها توانستیم با معرفی . مصوب 136 میلیارد و 880 میلیون ریال تسهیلات ، 5/90 درصد بیشتر از تعهدات خود در بخش مشاغل خانگی عمل نماییم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید