Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور:

500 میلیارد ریال تسهیلات به صندوق طیور کشور واریز می‌شود

دولت برای تشوق‌ تولیدکنندگان به صادرات و حمایت از تولید 500 میلیاردریال به حساب این صندوق واریز می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: معاونت امور دام جهاد کشاورزی، برای حمایت از زنجیره‌های تولید و اتحادیه‌هایی که مرغ خود را صادر می‌کنند، 500 میلیارد ریال تسهیلات برای اختصاص به فعالین این بخش در نظر گرفته است.

همایون دارابی افزود: به‌دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید گوشت مرغ کشور، در مقایسه با سایر کشورها، دولت تسهیلاتی برای مرغداران در نظر گرفته تا توان رقابت با تولیدکنندگان سایر کشورها را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت بالای تولید صنعت طیور کشور، وارداتی بودن عمده خوراک طیور، توان رقابتی کمی با کشورهای رغیب مانند ترکیه ایجاد می‌کند که مشوق‌های دولت نقش مهمی در توانمندسازی صنایع دارد.

دارابی ادامه داد: این اعتبار به صندوق طیور واریز کشور واریز می‌شود و از طریق تسهیلات یا کمک‌های بلاعوض احتمالی به مرغداران اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در تمام کشورهای دارای صنایع قوی طیور نیز مشوق‌های صادراتی برای افزایش انگیزه تولیدکنندگان به تولید بیشتر و ارزآوری و صادرات داده می‌شود، کمااینکه در گذشته نیز این حمایت در صندوق طیور کشور وجود داشت و در ازای صادرات هر کیلو مرغ مبلغی به صادرکنندگان اختصاص می‌یافت.

وی یادآور شد: مرغ صادراتی شرایط تولید خاص خود را دارد و بنا بر سفارش کشورهای مختلف در وزن‌های یک تا 1.8 کیلوگرم تولید می‌شود.

دارابی در پایان تأکید کرد: این مبلغ هنوز به صندوق طیور کشور واریز نشده است، اما بر اساس اطلاعات موجود، این مبلغ به‌زودی جذب این صندوق می‌شود./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930615-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید