Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از ابتکار عمل "بستنی چای" برای طرفداران تجربه ذائقه جدید

"بستنی چای"، به عنوان ابتکار عمل جمعی از جوانان هنگ کنگی، مورد اقبال شهروندان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) و به نقل از شبکه خبری صنایع غذایی کانادا، به دنبال اقبال از ایده جمعی جوانان بازداشتی تحت تعلیم در دارالتادیبی در هنگ کنگ که در مسابقه ای مبادرت به تهیه نوشیدنی شیر چای کردند، این بار ترکیب "بستنی چای" در غالبی که حاکی از چشم انداز صنعتی شدن این فراورده لبنی در آینده نزدیک در بیشتر کشورهای دوست دار چای و بستنی باشد، رونمایی شده است که تجربه لذت بردن از طعمی تازه را شامل حال ذائقه مصرف کنندگان آن در اقصی نقاط دنیا به ویژه کشورهای دوستدار چای می کند. اگرچه پیش از این به صورت سنتی بستنی هایی به صورت بستنی چای سبز عرضه و مورد اقبال قرار گرفته بود، اما این بار بستنی یاد شده با همان "چای سیاه" تهیه و عرضه شده است.

بنابر این گزارش، اگرچه شاید توصیه غالب کارشناسان تغذیه به دلیل وجود پلی‌فنول‌ها در ترکیب چای، بر ارجحیت با هم مصرف نکردن شیر و چای تاکید داشته باشد، اما از آن مهم تر وجود بهانه های مختلف برای نوشیدن فرآورده های لبنی در رزیم غذایی مردم است.

به گزارش خبرنگار ایانا و به گواه کارشناسان تغذیه، در این میان اگر قرار باشد شیر یا فرآورده ای لبنی با چای نوشیده شود و مصرف کننده عطر و طعم شیر را دوست نداشته باشد می تواند به جای حذف کامل آن از رژیم روزانه، با افزودن کمی چای طعم آن را مطلوب‌تر کند و مشکلی پیش نیاید. به عبارت دیگر هرچند ارزش تغذیه‌ای شیر ساده و معمولی بیشتر از شیرهای ترکیبی است، اما اگر سه‌چهارم لیوان شیر با یک‌چهارم لیوان چای مخلوط شود، با اینکه به طور حتم بخشی از کلسیم دریافتی از دست خواهد رفت، اما باز هم این نوع مصرف کردن شیر بهتر از مصرف نکردن آن است.

تخمین زده می‌شود حدود 10‌درصد از جذب کلسیم شیر با اضافه کردن چای به آن در بدن کاهش پیدا کندکه البته این میزان به حجم شیر و چای بستگی دارد، اما از دست رفتن 10‌درصد جذب کلسیم به حذف کامل شیر از رژیم غذایی روزانه می‌ارزد. کما اینکه مصرف شیر با این روش، علاوه بر جذب مقداری از کلسیم موجود در آن، باعث دریافت پروتئین مرغوب و ویتامین‌های گروه B هم به رژیم غذایی روزانه می‌شود./

Milk tea, hong kong, competition, contest

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید