Iranian Agriculture News Agency

در حاشیه اجلاس دو کشور مطرح شد:

قول مساعد برای رفع موانع صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه

محدودیت‌های گشایش LC، حمل و نقل و روادید در مذاکرات روز گذشته با مقامات روسی مطرح و قول‌های مساعدی برای رفع آن گرفته شد.

عضو هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی ایران و روسیه امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره وضعیت پسته در کشور گفت: طرف روسی تمایل زیادی به تعامل دوطرفه با کشور ایران دارد، به‌طوری که در ازای صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی ایران، روسیه در بخش نیروی ایران همکاری می‌کند.

محمدحسین شمس‌فرد افزود: برای صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی به کشور روسیه، محدودیت‌هایی در بخش‌های گشایش LC، حمل و نقل و روادید وجود دارد که در مذاکرات روز گذشته با مقامات روسی مطرح و قول‌های مساعدی برای رفع آن گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود روابط سیاسی مناسب که با کشور روسیه داریم بانک‌های روسی محدودیت‌های زیادی برای گشایش LC بازرگانان ایرانی در روسیه دارند.

عضو هیئت‌مدیره اتاق بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: بازرگانان ایرانی برای صدور روادید خود برای عزیمت به روسیه یک تا دو ماه باید صبر کنند که این امر در مراودات دو کشور خلل ایجاد می‌کند، این در حالی است که روادید توریستی ظرف مدت یک هفته صادر می‌شود.

شمس‌فرد تصریح کرد: روز گذشته سفیر روسیه در ایران قول مساعد صدور روادید روسیه برای بازرگانان ایرانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داد.

وی یادآور شد: بازرگانان ایرانی برای حمل دریایی محصولات خود از طریق بندر آستارا خان نیز با مشکل کمبود لنج و شناور روبه‌رو هستند که در جلسه دیروز قول تقویت حمل و نقل دریایی در کنار حمل و نقل زمینی از طریق شهر سرخس داده شد.

شمس‌فرد تأکید کرد: همه محصولات کشاورزی ایران در صورتی که سلامت و قیمت تمام‌شده مناسبی داشته باشد، قابلیت صادرات به روسیه را دارند؛ به همین منظور بازرگانان ما، روی قیمت تمام‌شده محصولات خود باید دقت خاصی داشته باشند.

وی اظهار داشت: پایین آمدن ارزش روبل روسیه به‌دلیل شرایط خاص این کشور، شرایط صادرات به روسیه را سخت کرده است، اما مسئولان این کشور در صدد تقویت دوباره پول ملی خود هستند.

گفتنی است، در حاشیه اجلاس بین دو کشور، جلسه‌ای در اتاق بازرگانی میان بازرگانان دو کشور به‌منظور آشنایی فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930619-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید