Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید ماهانه 10 هزار تن مرغ مازاد در کشور

مبلغ 500 میلیارد ریال برای حمایت از برنامه‌های صادراتی مرغ در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار غیررسمی رئیس کمیسیون مجلس ملی فرانسه و هیئت همراه با وزیر جهاد کشاورزی و همتایان ایرانی نشست مشترک، درباره یارانه شیر گفت: در چهارماهه سال گذشته مقرر شد که به ازای هر کیلوگرم شیر، دولت 190 تومان یارانه پرداخت کند که این مبلغ در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

حسن رکنی افزود: مبلغ 300 میلیارد تومان طی چهار ماه در اختیار وزارتخانه فوق قرار گرفت و مقرر شد که این مبلغ در اختیار کارخانه‌ها یا مراکز جمع‌آوری تحویل شیر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، برای سه‌ماهه امسال یارانه‌ای پیش‌بینی شده است که دولت برای حمایت از دامداران، به تصویب رسانده، اما هنوز عملیاتی نشده است.

رکنی ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاونت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر گردید که این امر در اسرع وقت انجام شده تا از نقدینگی و علوفه و سایر ملزومات بخش در اختیار تولید قرار گیرد.

وی درباره اینکه این یارانه باید در اختیار چه وزارتخانه‌ای قرار گیرد، تصریح کرد: تشخیص اینکه یارانه به چه ترتیبی به دست تولیدکنندگان برسد، به تصویب دولت برمی‌گردد، در هر صورت، دامداران کسانی هستند که دریافت‌کننده آن خواهند بود.

وجود ماهانه 10 هزار تن مرغ مازاد در کشور

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید مرغ در کشور و مازاد مصرف آن یادآور شد: بیش از دو میلیون تن مرغ در کشور تولید می‌شود که ماهانه رقمی معادل 180 هزار تن خواهد بود.

رکنی تأکید کرد: از این مقدار تولید، حدود 10 هزار تن مازاد در هر ماه خواهیم داشت که بخشی به‌عنوان ذخیره استراتژیک برای تنظیم بازار ذخیره شده و مابقی نیز باید صرف فرصت‌های صادراتی شود.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با نگاه به تقویت صادرات، مبلغی را برای این منظور جهت حمایت در نظر گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: حدود 20 هزار تن گوشت مرغ از ابتدای سال جاری صادر شده و علاوه بر آن، 14 هزار تن نیز از آلایش‌های گوشت از قبیل پای مرغ، دل، جگر و سایر موارد صادر شده است که در مجموع میزان صادرات مرغ و فرآورده‌های آن رقمی بیش از 30 هزار تن را تا سه‌ماهه نخست سال جاری تشکیل می‌دهد.

رکنی در ادامه افزود: اختصاص مبلغ 50 میلیارد تومان در دستور کار است تا برای حمایت از برنامه‌های صادراتی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت تولیدکنندگان داخل و جلوگیری از باقی ماندن مرغ روی دست آنها، صادرات در دستور کار قرار دارد.

رکنی تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی مبلغ فوق به‌صورت برنامه‌ای مشترک با ارگان‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار دارد./

خبرنگار: مژگان ستار

A-930622-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید