Iranian Agriculture News Agency

پروژه تبدیل شدن لرستان به قطب دامداری و لبنی کلید خورد

به‌دنبال سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان لرستان و بازدید وزیران جهاد کشاورزی و تعاون از نمایشگاه اقتصاد مقاومتی پگاه لرستان در خرداد 93، سرانجام پروژه طرح‌های توسعه پگاه لرستان نهایی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در این نشست که با حضور ایرج عبدی، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، عبدالامیر باروتکوب، مدیرعامل صنایع شیر ایران "پگاه"، اسدیان، معاون منابع مالی و سرمایه‌گذاری صنایع شیر ایران و بهاروند، عضو هیئت‌مدیره پگاه لرستان در محل این شرکت برگزار شد، طرح‌های توسعه‌ای پگاه لرستان ابلاغ شد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود تا همه مردم از شیر و فرآورده‌های آن به‌عنوان غذای کامل بهره‌مند شوند، گفت: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده محصولات صنایع شیر ایران کاملا! سالم و در حد استاندارد کشورهای توسعه یافته است.

عبدی افزود: در اطلاع‌رسانی‌ها باید دقت شود که هراسی که موجبات کاهش مصرف شیر را به همراه داشته باشد در مردم ایجاد نشود.

وی درباره نقش پگاه لرستان در استان خاطرنشان کرد: پگاه لرستان یکی از کارخانه‌های خوب استان است که باعث رونق کسب و کار دامداران و روستاییان منطقه شده است و نقش مؤثری در اشتغال استان ایفا کرده به‌طوری که 250 نفر در تولید، 500 نفر در توزیع ودر حدود 17 هزار و 500 دامدار روستایی با پگاه همکاری دارند.

عبدی ادامه داد: سه طرح خط تولید و بسته‌بندی شیر استریل یک لیتری، احداث دامداری دوهزار رأسی در الیگودرز، احداث کارخانه تولید پودر شیر خشک و آب پنیر در پگاه لرستان، موجبات توسعه دامداری و صنایع لبنی بیشتر استان خواهد شد.

مدیرعامل صنایع شیر ایران نیز در این نشست مشترک اظهار داشت: سرمایه‌گذاری پروژه‌های مورد اشاره توسط صنایع شیر ایران و با بهره‌گیری از تسهیلات صندوق توسعه ملی خواهد بود که بیش از 60 تا 70 میلیارد تومان خواهد شد.

باروتکوب تصریح کرد: مراحل ساخت پروژه دامداری از هفته آینده آغاز خواهد شد و همچنین به مناسبت عید بزرگ غدیر، کلنگ احداث کارخانه شیر خشک و محصولات پودری پگاه لرستان در هفته آینده به زمین خواهد خورد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به ورود تجهیزات خط تولید شیر استریل یک لیتری تا پایان سال جاری، این خط نیز راه‌اندازی و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایانا، از آنجا که در سراسر لرستان پرورش دام به صورت یکجانشینى و کوچ‌نشینى انجام مى‌شود و میزان و نوع دام لرستان بستگى به آب و هوا و مرتع دارد.

عبدی نماینده مردم خرم‌آباد چندی پیش هم در سخنانی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط موجود، باید شیوه دامداری استان از دام سبک به سنگین تغییر کند، خواستار این شده بود تا لرستان به‌عنوان قطب تولید شیر و لبنیات در کشور شناخته شود.

البته نماینده مردم خرم‎آباد و چگنی در مجلس، در همان اظهار نظر، ظرفیت مناسب را برای دام سنگین تا 10 هزار رأس استان مطالبه کرده و به صراحت اعلام کرده بود که پیگیر آن است تا به همت بخش خصوصی و مسئولان جهاد کشاورزی لرستان، آن استان به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم دامپروری کشور معرفی شود. اتفاقی که می‌توان بستر آغاز آن را به سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان لرستان و بازدید دو وزیر جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی در پگاه لرستان نیز مرتبط دانست./


بازدید وزیران جهاد کشاورزی و تعاون از نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی صنایع شیر ایران در لرستان

تنظیم خبر: علیرضا صفاخو

F-930715-02


خبر مرتبط:

بازدید وزیران جهادکشاورزی و تعاون از نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی صنایع شیر ایران در لرستان، همزمان با سفر رئیس جمهوری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید