Iranian Agriculture News Agency

معاون امرور دام وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش 20 درصدی صادرات گوشت مرغ به کشورهای همسایه

با توجه به آنکه کشورهای همسایه ایران نیاز بالایی به محصولات پروتئینی ازجمله گوشت مرغ دارند، فرصت طلایی برای صادرکنندگان ایرانی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون امرور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز حاشیه در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا در جمع خبرنگاران گفت: 170 تا 180 هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود که 10 هزار تن آن قابلیت صادرات دارد.

حسن رکنی افزود: در شش‌ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه گذشته از افزایش 20 درصدی تولید گوشت مرغ در کشور برخوردار بودیم.

وی خاطرنشان کرد: باید اقداماتی انجام گیرد و تفاهم‌نامه‌هایی بسته شود تا صادرات این محصولات به کشورهایی همچون افغانستان، تاجیکستان، روسیه و عراق تسهیل شود.

رکنی ادامه داد: بر اساس آخرین گزارش رسیده، کشور روسیه نیاز بالایی به مرغ دارد که این امر می‌تواند فرصت مناسبی را برای تولیدکنندگان ایرانی برای صادرات فراهم آورد.

وی تصریح کرد: حدود 10 میلیون تن در دنیا تبادل تجاری انجام می‌شود که سه میلیون تن از این فرصت در همسایگی ایران قرار دارد.

معاون امرور دام وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: نیاز 640 هزار تنی عراق و 700 هزار تنی عربستان فرصت مناسبی را برای صادرات به ارمغان می‌آورد.

رکنی تأکید کرد: حدود 900 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود که با توجه به مقداری که در کشور به مصرف می‌رسد، ماهانه 10 هزار تن قابلیت صادرات وجود دارد.

وی اظهار داشت: برآوردها نشان می‌دهد که با کاهش واردات و افزایش صادرات در زمینه گوشت طیور روبه‌رو بوده‌ایم، بنابراین راه ورود به بازارهای صادراتی باز خواهد ماند.

رکنی همچنین گفت: برای صادرات تخم‌مرغ،‌10 کشور همسایه وجود دارد که می‌توانیم در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

انباشتگی گوشت قرمز در کشور

معاون امرور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره گوشت قرمز افزود: با توجه به تولید مناسب در کشور، انباشتگی گوشت قرمز نیز وجود دارد که در این راستا می‌توانیم با حمایت‌های خاص دولت برای صادرات این محصول اقدام کنیم.

وی میزان تولید گوشت قرمز در کشور را 800 هزار تن برشمرد و خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته هیچ مشکلی در تولید گوشت قرمز وجود نداشته و با استمرار تولید، می‌توانیم شاهد صادرات بیشتر باشیم.

رکنی ادامه داد: ایران که در سال‌های گذشته واردکننده 100 درصد شیر خشک بود، امروزه دارای مازاد است و با رعایت ضوابط بهداشتی می‌توانیم صادرات داشته باشیم./

خبرنگار: مژگان ستار

A-930722-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید